• شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95071005556

"شطرنج‌بازان با فدراسیون جهانی مشکل دارند میزبانی ایران را بهانه کرده‌اند"

رئیس فدراسیون شطرنج: علیه ایران جوسازی می‌کنند/ گرند پری را هم برگزار کردیم و اعتراضی نبود

رئیس فدراسیون شطرنج: علیه ایران جوسازی می‌کنند/  گرند پری را هم برگزار کردیم و اعتراضی نبود

مهرداد پهلوان زاده، رییس فدراسیون شطرنج، گفت‌: برخی از شطرنج بازان با فدراسیون جهانی مشکل دارند و به نوعی میزبانی ایران را بهانه کرده‌اند و نمی‌خواهند با حجاب در ایران مسابقه بدهند.

رییس فدراسیون شطرنج در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اعتراض چند تن از شطرنج بازان به میزبانی ایران در قهرمانی شطرنج بانوان جهان در سال 2017، اظهار کرد: یک سری جریانات علیه ایران به وجود آمده است که به نظرم حل می شود. در اصل مخالفتی وجود ندارد و شطرنج بازانی که اعتراض داشته‌اند بیشتر مساله جو سازی بوده است. البته باید این را هم بگویم که برخی از شطرنج بازان با فدراسیون جهانی مشکل دارند و از بهانه بازی با حجاب در ایران  سوء استفاده کرده‌اند و اعتراض خود را نسبت به فدراسیون جهانی اعلام کرده‌اند و می‌گویند که حاضر نیستند در ایران با حجاب مسابقه بدهند و در رقابت‌های جهانی شرکت نمی‌کنند.

وی ادامه‌ داد: قبلا هم از این مشکلات وجود داشته است، در مورد گرند پری  در سایت معتبر "چس بیس" کامنت‌های زیادی در مخالفت میزبانی ایران و در خصوص حجاب گذاشته شد. این‌ در حالی است که خود بازیکنان که در گرند پری مسابقه داده‌اند هیچ مشکلی نداشته اند و از شرایط نیز راضی بودند و حتی در جواب کامنت‌ها برخی نوشته بودند که خود شطرنج بازان در ایران مشکلی ندارند. مخالفت دیگران معنایی ندارد. این مخالفت‌ها درست می‌شود و معترضان نیز سکوت خواهند کرد.

رییس فدراسیون شطرنج در ادامه همچنین به صحبت‌های نایجل شورت، قهرمان سابق شطرنج جهان واکنش نشان داد و خاطر نشان کرد: نایجل شورت بارها به ایران آمده است. او بارها نیز مربیگری تیم‌ ‌ملی دختران را بر عهده داشته است. من نمی دانم چطور این حرف‌ها را می‌زند. او با مساله میزبانی ایران  و با مسابقه دادن با حجاب زنان شطرنج باز مخالفت کرده است.  او که بارها تیم‌ ‌ملی بانوان را دیده است، چطور می‌تواند چنین صحبت‌هایی کند؟ اگر مخالف بود پس چرا مربیگری‌اش در بخش بانوان ایران تکرار شد؟ به نظرم این واکنش‌ها صحت ندارد و در واقعیت یک نوع جو سازی است.

پهلوان زاده همچنین در خصوص اعزام شطرنج بازان نونهال ایران با اتوبوس به باتومی گرجستان، ‌اضافه کرد: راحت‌ترین مسیر برای رفتن به باتومی اتوبوس است. هر روز این اتوبوس‌های VIP از تهران به سمت باتومی سفر می‌کنند. اگر بخواهیم از طریق مسیر هوایی به این شهر برویم بسیار سخت است زیرا باید یک بار به سمت باکو برویم و بعد از آنجا به سمت تفلیس سفر کنیم و از تفلیس عازم باتومی شویم. البته در این بین نیز با اتوبوس باید سفر کوتاهی داشته باشیم. به نظر من از نظر زمانی اتوبوس خیلی بهتر است و سختی ندارد. هزینه سفر با اتوبوس نیز خیلی کمتر است.

وی ادامه‌ داد: شطرنج بازان ما از مقابل درب فدراسیون سوار می‌شوند و جلوی هتل مسابقات شان پیاده می‌شوند  و به نظرم سفر بهتری نسبت به سفر با هواپیما خواهد بود.


رییس فدراسیون شطرنج در پایان نیز خاطر نشان کرد: برخی از خانواده‌ ها نمی خواستند اجازه دهند که فرزندانشان سفر هوایی باتومی را تجربه کنند که این مساله به دلیل سختی این سفر بود، اما زمانی که متوجه شدند سفر با اتوبوس است، حاضر شدند فرزندان شان را به مسابقات نونهالان جهان اعزام کنند. البته برخی از والدین نیز در این سفر حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۵-۰۷-۱۰ ۱۲:۲۱

واقعا استدلال مضحکی کرده اند آقای رئیس. چون ناجیل شورت زمانی پذیرفته مربی تیم ایران باشد پس دیگر حق ندارد از بخشیدن میزبانی به ایران انتقاد کند؟؟ و اگر اعتراض کند یعنی جو سازی کرده؟ ...