• شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۵ / ۱۲:۳۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95071005623
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون آموزشی دانشگاه اصفهان:

دانشگاه کلید اندیشیدن را به دانشجو می‌دهد

دانشگاه کلید اندیشیدن را به دانشجو می‌دهد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه کلید اندیشیدن را به ما می‌دهد نه تمام اندیشیدن را و دوره دانشجویی تمرین اراده ورزی است. 

به گزارش خبرنگار ایسنا، یوسف شاقول صبح امروز (شنبه) در آیین استقبال از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه اصفهان با بیان اینکه نام دانشجو حکایت از افزایش کمیت و کیفیت آموختن نسبت به دوره دانش‌آموزی دارد، اظهار کرد: در دوره دانش‌آموزی تا حد زیادی منفعل هستیم و چشم و دهان دانش‌آموز به معلم و کتابی است که سال‌ها تدریس شده است، اما دوره دانشجویی کاملاً متفاوت است. 

وی افزود: این آیین استقبال همچون یک جشن تکلیف و بلوغ فکری است، چراکه شما دانشجویان از این به بعد می‌خواهید فعال تر و با آزادی اراده به تحصیل بپردازید. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان گفت: دانشگاه کلید اندیشیدن را به دانشجو می‌دهد نه تمام اندیشیدن را و دوره دانشجویی تمرین اراده ورزی است. 

شاقول اضافه کرد: انسان تنها موجود صاحب اندیشه است که می‌تواند انتخاب کند پس مسؤول است، بنابراین دانشگاه می‌خواهد حس مسئولیت پذیری را یاد دهد. 

وی تصریح کرد: مشارکت در مباحث علمی و کلاس‌های درس مهمترین بخش دانشگاه است و در کنار آن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی یکی از ابعاد تأثیرگذار مراکز آموزش عالی است. اگر دانشجویی بتواند مشارکت در همه این امور را تجربه کند می‌توانیم بگوییم، گستره وسیعی از جامعه را تحت تأثیر قرار دادیم، چرا که هر دانشجو پس از فارغ‌التحصیل شدن می‌تواند به نزدیکان خود این مشارکت و اراده ورزی در امور فرهنگی و اجتماعی را انتقال دهد. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان با بیان اینکه دانشگاه اصفهان ذخیره سرمایه وسیعی از انسان‌های بزرگ است، ادامه داد: باید این سرمایه را پاس بداریم و از آن استفاده کنیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha