• شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95081510435

دانشجویان کمبریج:

نمرات ما را اعلام عمومی کنید

نمرات ما را اعلام عمومی کنید

دانشجویان دانشگاه کمبریج با طرح عدم درج نمرات روی تابلو اعلانات، مخالفت و اعلام کردند به اندازه کافی محکم هستند تا نمراتشان به صورت عمومی نمایش داده شود.

به گزارش ایسنا به نقل از یو.اس.نیوز، در همه‌پرسی که بین دانشجویان کمبریج برگزار شد 55 درصد شرکت‌کنندگان به باقی ماندن این سنت قدیمی البته با ایجاد یک روند اختیاری، رای دادند.

نتیجه طرح در رای نهایی که در ماه نوامبر توسط مدیران ارشد دانشگاه اعلام می‌شود، مشخص خواهد شد.

نیکلاس تیلور یکی از پایه‌گذاران کمپین "لیست کلاس را حفظ کنید" گفت: نتیجه از همین الان مشخص است.

وی افزود: مسئولان دانشگاه ماه بعد نتیجه را اعلام خواهند کرد اما آنها منتظر بودند تا نظر دانشجویان را هم درباره این موضوع بدانند. با وجود اینکه این همه‌پرسی به هیچ وجه الزام‌آور نیست اما نتیجه همه پرسی در نظر آنها موثر خواهد بود و من به نتیجه بسیار خوشبین هستم.

چندی پیش برخی از دانشجویان گفته بودند، نمایش این لیست باعث ناراحتی دانشجویان می‌شود و در آنها سرخوردگی ایجاد می‌کند. آنها در کمپینی با عنوان "نمره ما، انتخاب ما" از دانشجویان خواستند که برای از میان برداشتن اعلام عمومی نمرات متحد شوند. البته آنها هیچ مدرک پزشکی یا روانی مستدلی برای ادعاهای خود ارائه نکردند.

اعلام علنی لیست نمرات یک سنت 300 ساله در دانشگاه کمبریج است که در آن نام دانشجویان به همراه نمرات آنها بر روی دیوار خارجی ساختمان دانشگاه نصب می‌شود.

برخلاف پیش‌بینی‌ها، راه افتادن این کمپین باعث تقسیم دانشجویان به دو دسته شد. مخالفان این کمپین معتقدند لیست نمرات به‌جای ایجاد فشار و استرس برای آنها سبب می‌شود بهتر با استرس مقابله کنند.

آقای تیلور افزود: به نظر من این سنت فوق‌العاده است. امتحانات ما به صورت عمومی برگزار می‌شود پس نتایج آن هم باید به صورت عمومی نمایش داده شود. اگر شما دانشجوی یک دانشگاه با سابقه 800 ساله هستید پس باید نمراتتان به صورت عمومی باشد. بعلاوه این لیست برای دانشجویان مفید است. شما با دیدن لیست می‌توانید یک چشم‌انداز از وضعیت خود داشته باشید. به علاوه این لیست در بررسی‌های زیادی که ما داشته‌ایم سبب افزایش اعتماد به نفس و سلامت روانی دانشجویان شده است، چرا که آنها فهمیده‌اند چقدر نسبت به همکلاسی‌های خود بهترند.

این فعال دانشجویی گفت: این موضوع درباره دانشجویانی که نمرات ضعیف کسب می‌کنند هم صادق است. در چندین نمونه دانشجویان با دیدن نمرات پایین دیگر همکلاسی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که جای نگرانی نیست و وضعیت آنها خیلی هم بد نبوده است. در هر صورت به نظر من، افراد باید بتوانند نامشان را از لیست خارج کنند اما امیدوارم این کار را نکنند.

یکی دیگر از موافقان باقی‌ ماندن لیست می‌گوید: به نظر من این لیست سبب کاهش سرخوردگی می‌شود چرا که دیگر کسی از شما در رابطه با نمراتتان(که از آنها راضی نیستید) سوال نخواهد پرسید.   

رهبران کمپین مخالفان اعلام لیست نمرات اعلام کرده‌اند که از نتیجه همه‌پرسی ناامید شده‌اند اما همچنان فعالانه به اعتراض و مخالفت خود با لیست تا زمان اعلام نتیجه نهایی ادامه خواهند داد.

انتهی پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha