• یکشنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95082316208
  • منبع : نمایندگی یزد

آخرین مهلت ارسال ایده به «جشنواره شتاب ملی»

آخرین مهلت ارسال ایده به «جشنواره شتاب ملی»

قائم مقام دبیر اجرایی جشنواره شتاب ملی (شناسایی و توانمندسازی ایده‌های برگزیده) از برگزاری این رویداد ملی حوزه فناوری در آذرماه امسال و همزمان با هفته پژوهش و فناوری خبر داد.

به گزارش ایسنا، شهرام شکوهی هدف از برگزاری جشنواره شتاب در سطح کشور را ایجاد فضایی برای رقابت سالم و سازنده در بین جوانان خلاق و ایده پرداز و مهمتر از همه فرهنگ‌سازی و ترویج خلاقیت، نوآوری و ایده‌پردازی در میان مخاطبان پرشمار این جشنواره دانست.

وی افزود: توفیقات و تجربیات گذشته باعث شده است که جشنواره شتاب با حمایت مدیران ارشد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع برنامه‌های ثابت و سالانه هفته پژوهش و فناوری قرار گرفته و مساعدت‌های مطلوبی برای برگزاری سراسری و هرچه با شکوهتر این جشنواره و همچنین حمایت از صاحبان ایده‌های برتر در سطوح استانی و ملی انجام پذیرد.

شکوهی با اشاره به حساسیت‌ها و دقت نظر لازم برای داوری دقیق و مشاوره مفید و موثر در مسیر تبدیل ایده‌های خلاقانه به محصولات فناورانه، عنوان کرد: در برگزاری دومین دوره از جشنواره ملی شتاب و برمبنای تجارب قبلی برنامه‌های متعددی برای ارتقای سطح کیفی رقابت‌ها و طراحی‌ ساز و کارهای حمایتی مناسب از ایده‌ها در نظر گرفته شده است.

وی درباره نحوه برگزاری این دوره از جشنواره نیز اظهار کرد: صاحبان ایده در بازه زمانی دوماهه (از اول مهر ماه تا پایان آبان ماه) برای ثبت دقیق ایده‌های خود در پایگاه الکترونیک جشنواره به آدرسhttp://www.chosen-idea.ir/  فرصت خواهند داشت.

به گفته‌ وی، ایده‌های دریافتی پس از عملیات غربالگری، در سطح استانی داوری و ارزیابی خواهد شد و در مرحله بعد، ایده‌های برتر و برگزیده برای رقابت ملی و نهایی به تهران دعوت خواهند شد.

شکوهی خاطرنشان کرد: مرحله نهایی این رویداد همزمان با هفته پژوهش و فناوری و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد و از برندگان در هر بخش تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به سوابق برگزاری جشنواره ملی ایده‌های برتر در پارک علم و فناوری یزد، گفت: با توجه به تجارب موفق قبلی، مسؤولیت راهبری دبیرخانه دائمی جشنواره ملی شتاب نیز به پارک علم و فناوری یزد سپرده شده است.

دبیر اجرایی جشنواره ملی شتاب از همه علاقه‌مندان به حوزه گسترده فناوری‌های نوین، اساتید و جوانان صاحب ایده و خلاقیت خواست تا با حضور در این رقابت بزرگ، داشته‌ها و دستاوردهای خود را به محک آزمون و امتحان بسپارند و از حمایت پارک‌های علم و فناوری در سراسر کشور برای تجاری‌سازی نتایج تحقیقات خود استفاده کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha