• سه‌شنبه / ۲۵ آبان ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95082517820
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

رییس ستاد هفته پژوهش استان کرمانشاه:

هر پیشرفتی با تحقیقات علمی رابطه مستقیم دارد

هر پیشرفتی با تحقیقات علمی رابطه مستقیم دارد

رییس ستاد هفته پژوهش استان کرمانشاه با بیان اینکه نگاه و توجه به پژوهش و فناوری نباید محدود به یک هفته باشد،گفت: تاکید بر پژوهش و فناوری، تجاری‌سازی فناوری و نگاه ویژه به "R&D" مختص یک زمان مشخص نیست و باید در کل سال سرلوحه کارها باشد.

به گزارش ایسنا، رضا رحیمی در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان، یکی از عوامل اساسی پیشرفت در جامعه را توجه خاص به امر پژوهش و فناوری دانست و افزود: هر نوع پیشرفت و توسعه ارتباط مستقیمی با تحقیقات علمی دارد و به طور حتم رشد و توسعه در نتیجه سرمایه‌گذاری در بخش پژوهش و فناوری است که حجم وسیع پژوهش‌های علمی در کشورهای توسعه یافته صنعتی گویای این واقعیت است.

وی با تاکید بر اینکه تحقیقات علمی و پژوهشی در هر جامعه‌ای می تواند زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت باشد، تصریح کرد: امروز یکی از نیازهای اساسی کشور تجاری سازی و تبدیل داده های پژوهشی به محصول یا خدمت مورد نیاز جامعه است که رخداد هفته پژوهش و فناوری می‌تواند گامی مهم در این مسیر باشد.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمانشاه افزود: تجاری سازی فناوری به عنوان یک عامل حیاتی مطرح است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم تلاش کمیته‌های ستاد هفته پژوهش و فناوری استان در برگزاری هر چه بهتر این رخداد در کرمانشاه، گفت: دستاورد هفته پژوهش باید نخبه ‌پروری و پژوهش ‌پروری باشد.

وی اشاعه فرهنگ پژوهش در جامعه را مستلزم تبلیغات مناسب در این حوزه دانست و افزود: علاوه بر لزوم فراهم شدن فضا برای قشر دانشجو و دانش‌آموز در این عرصه، دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز باید به حوزه پژوهش وارد شوند.

معاون استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی با شرکت‌های دانش بنیان، استفاده از ظرفیت‌های موجود در این حوزه را ضروری دانست و گفت: در هفته پژوهش و فناوری از دستگاه‌هایی که بیشترین تعامل را در این زمینه داشته‌اند، تقدیر خواهد شد.

 در این جلسه دبیران کمیته‌های چهارگانه ستاد هفته پژوهش و فناوری استان کرمانشاه به ارائه آخرین اقدامات خود پرداختند و از سوی اعضاء بر لزوم برگزاری هر چه باشکوهتر برنامه‌های این هفته تاکید شد.

هفته استانی پژوهش و فناوری استان کرمانشاه در هفته دوم آذرماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد که برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هفته پژوهش و فناوری(13 تا 15 آذرماه)، جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر و جشنواره ایده‌های برتر از شاخص‌ترین برنامه‌های آن خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha