• سه‌شنبه / ۲ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95090200856
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد:

برنامه‌های هفته پژوهش چهارمحال و بختیاری در پنج حوزه برگزار می‌شود

برنامه‌های هفته پژوهش چهارمحال و بختیاری در پنج حوزه برگزار می‌شود

معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد عنوان کرد: برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری در استان چهارمحال و بختیاری در پنج حوزه پیگیری و اجرا می‌شود.

به گزارش ایسنا، فرامرزی در این خصوص گفت: امسال مطابق با هر سال در اواسط آذر ماه هفته پژوهش و فناوری  با شعار "پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی" با تاسی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی برگزار خواهد شد و مطابق سال‌های قبل جلسه ستاد هماهنگی در استان تشکیل و مسؤولیت دبیرخانه ستاد پژوهش و فناوری به عهده دانشگاه شهرکرد گذاشته شده است.

دبیر کمیته علمی هفته پژوهش و فناوری در ادامه گفت: برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری سال 1395 در پنج حوزه پیگیری می‌شود که شامل کمیته جشنواره و نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری با محوریت پارک علم و فناوری با مسؤولیت دکتر پیرعلی است و این نمایشگاه در محل فرهنگسرای بزرگ شهرکرد و با حضور تمام دستگاه‌های اجرایی استان برپا می‌شود، کمیته جشنواره ایده برتر که از سال گذشته پیگیری شد و امسال با قوت بیشتری با محوریت بنیاد نخبگان و مرکز رشد دانشگاه شهرکرد درحال پیگیری است و از هشت ایده برتر در جشنواره تجلیل و تقدیر می‌شود.

وی افزود: کمیته جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری استان به طور مشخص کمیته علمی آن با مسؤولیت بنده و در معاونت پژوهشی دانشگاه شهرکرد تشکیل شده است. این کمیته برای اولین بار آیین نامه نحوه تقدیر از برگزیدگان را هم در بخش پژوهشی و پژوهشگاهی دانشگاه‌ها و هم در دستگاه‌های اجرایی تدوین و به دستگاه ها ابلاغ کرده است. امسال مهمترین رویکرد برای انتخاب، با کیفیت‌تر کردن شاخص‌های انتخاب بوده است.

فرامرزی افزود: امسال یک حداقل امتیازی برای طرح‌های پژوهشی کاربردی در نظر گرفته شده است که پژوهشگر برتر علاوه بر تولید علم موثر یا همان تولید مقاله، باید حداقل امتیاز را داشته باشد. حتما باید طرح های کاربردی و موضوعات برای حل مشکلات جامعه هم ارائه دهد، به همین علت پیش بینی ما این است که برگزیدگان کمتر ولی باکیفیت بالاتر خواهیم داشت. کمیته جشنواره تجلیل در انتهای هفته پژوهش فناوری و در 17 آذر ماه برگزار می‌شود، کمیته اجرایی هفته پژوهش و فناوری از آن جا که استانداری یکی از ارکان هفته پژوهش است، کمیته اجرایی با محوریت استانداری در دفتر آموزش و پژوهش استانداری تشکیل شد.

وی همچنین دیگر برنامه‌های هفته پژوهش را، برگزاری کارگاه‌های آموزشی کاربردی در سطوح مختلف در همه دانشگاه‌ها ویژه دانشجویان، استادان و پژوهشگران دستگاه‌های اجرایی با محوریت موضوع پژوهش و فناوری، نشست خبری در هفته پژوهش با محوریت فرصت‌ها و چالش‌های پژوهش و فناوری دانست.

 معاون پژوهشی دانشگاه شهرکرد، نامگذاری ایام هفته پژوهش را شامل یکشنبه 14 آذر 1395: پژوهش، فناوری و مدرسه ، دوشنبه  15 آذر 1395:ایده برتر، سرمایه ملی، سه شنبه 16 آذر 95: پژوهش، فناوری و صنعت، چهارشنبه 17 آذر 95: پژوهش فناوری و حامیان پژوهش، پنجشنبه 18 آذر 95: پژوهش، فناوری اقدام و عمل و جمعه 19 آذر 95: پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین اعلام کرد.

فرامرزی در پایان گفت: ما از نشست ها، کارگاه ها و برنامه‌هایی که در دستگاه‌های اجرایی برای هفته پژوهش برگزار می‌شود و همچنین مشارکت دانشگاهیان در ارسال سوابق پژوهشی استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha