• جمعه / ۵ آذر ۱۳۹۵ / ۱۲:۴۶
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95090503001
  • منبع : نمایندگی خوزستان

دانشگاه رامین خوزستان خبر داد

تأمین 50 درصد اعتبار تحقیقات کاربردی/رونمایی از یک محصول دانش‌بنیان در هفته پژوهش

تأمین 50 درصد اعتبار تحقیقات کاربردی/رونمایی از یک محصول دانش‌بنیان در هفته پژوهش

مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان از رونمایی از یک محصول دانش‌بنیان این دانشگاه در نمایشگاه هفته پژوهش امسال خبر داد.

دکتر منصور غنیان در گفتگو با خبرنگار ایسنا، همچنین از تغییر رویکرد حمایت از اجرای تحقیقات کاربردی مشترک با سازمانها و صنایع با تأمین سهم 50 درصدی اعتبارات مورد نیاز از سوی این دانشگاه خبر داد و اظهار کرد: دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان به مناسبت هفته پژوهش اعتباراتی را برای انجام طرح‌های تحقیقات کاربردی با محوریت اولویت‌ها و مشکلات استان اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: سازمان‌های اجرایی مختلف در حیطه کشاورزی، منابع طبیعی و امنیت غذایی از جمله اداره‌ کل حفاظت محیط‌زیست، جهاد کشاورزی، سازمان آب و برق استان، صنایع فولاد، شرکت نفت و غیره می‌توانند اولویت‌های پژوهشی خود را ارائه دهند و در این فرآیند دانشگاه در راستای اجرای تحقیقات کاربردی 50 درصد هزینه را تأمین می‌کند.

مدیر پژوهشی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان افزود: همچنین 50 درصد اعتبار باقی‌مانده برای اجرای طرح بر عهده سازمان مربوطه است، در حالی‌ که تاکنون سازمان‌های اجرایی در طرح‌های تحقیقاتی مشترک صددرصد اعتبار را پرداخت می‌کردند. همچنین امسال اعتبارات پژوهشی دانشگاه با اولویت حل مشکلات استان به‌ خصوص در زمینه آلودگی هوا، خشکسالی، انتقال آب و گرد و غبار هزینه می‌شود.

غنیان همچنین با بیان اینکه در هفته پژوهش امسال محصول یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه رونمایی خواهد شد، گفت: این محصول یک محلول غذایی گیاهی است که برای تغذیه گیاهان و گل‌های آپارتمانی، درختان میوه و درختچه‌ها کاربرد دارد و به‌ صورت یک محصول تجاری در نمایشگاه هفته پژوهش استان عرضه خواهد شد.

وی با اشاره به حمایت از ایده‌ها و طرح‌های دانش‌بنیان در دفتر خلاقیت و شکوفایی این دانشگاه، اظهار کرد:  همچنین عملیات عمرانی احداث ساختمان مرکز نوآوری دانشگاه رو به اتمام است و این ساختمان به‌زودی افتتاح خواهد شد؛ در حال حاضر سه شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه وجود دارد که یکی از آن‌ها به ثبت نهایی رسیده و دو شرکت دیگر مراحل ثبت را پشت سر می‌گذارنند و تا پایان سال به ثبت خواهند رسید. با افتتاح مرکز نوآوری، این شرکت‌ها می‌توانند در دانشگاه مستقر شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha