• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95091810801
  • منبع : نمایندگی گلستان

دبیرکل ستاد هفته پژوهش استان گلستان:

بعد از هفته پژوهش هر کسی سراغ کار خودش می‌رود

بعد از هفته پژوهش هر کسی سراغ کار خودش می‌رود

دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان گلستان با اعلام اینکه با پایان یافتن هفته پژوهش کار اصلی پژوهشگران آغاز می شود، گفت: نمایشگاهی که برگزار شد فرصتی برای شناخت پژوهشگران از یکدیگر است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی نجفی نژاد در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان با بیان اینکه نمایشگاه پژوهش دو هدف عمده دارد، اظهار کرد: در این نمایشگاه پژوهشگران توانمندی‌ها و دستاوردهای خودشان را به جامعه نشان می دهند. همچنین نمایشگاه می‌تواند باعث شناخت پژوهشگران از یکدیگر شود.

وی با تاکید بر اینکه شبکه‌سازی بین پژوهشگران و ایجاد یک ارتباط سازمان یافته و ساختار یافته بین دستگاه‌های اجرایی و دانشگاهها یک ضرورت است، افزود: متاسفانه ارتباط بین دانشگاه و دستگاه اجرایی به شدت وابسته به نظر مدیران ارشد است.

دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فناوری استان با اشاره به شانزدهیمن سال برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش، تصریح کرد: در این سالها معمولا بعد از برگزاری هفته پژوهش هر کسی به سمت کار خودش رفت. این نقطه ضعف بزرگی است.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اضافه کرد: ما خروجی این 16 سال هفته پژوهش را مدون نکردیم و با خود نگفته‌ایم که بعد از برگزاری هفته پژوهش چه دستاورد و اصلاح سیاستی داشتیم.

نجفی نژاد با بیان اینکه از همه همکاران حوزه پژوهشی درخواست می‌کنم که نتایج هفته پژوهش امسال به صورت مدون تبیین شود، تاکید کرد: ما باید در سال بعد گزارش بدهیم که چه تعداد از دستاوردهای پژوهشی نمایشگاه امسال تبدیل به یک شرکت دانش بنیان و محصول تجاری شده است.

وی از حضور کم رنگ مسئولین دستگاههای اجرایی استان در مراسم تجلیل از پژوهشگران انتقاد کرد و گفت: نخبگان جامعه می‌توانند مشکلات جامعه را حل کنند. به نظر می‌رسد که مدیران ارشد ما هنوز در این حوزه احساس نیاز نمی کنند.  

دبیرکل ستاد هفته پژوهش و فناوری گلستان اصلاح آیین‌نامه و شیوه‌نامه‌ها در این حوزه را یکی از کارهای خوب وزارت علوم در دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: پژوهشگران با این کار، از سوی وزارت علوم موظف به حرکت در جهت تجاری سازی و ارتباط با صنعت می‌شوند.

نجفی‌نژاد به آیین نامه ابلاغی جدید از سوی وزارت علوم در خصوص راه اندازی مرکز نوآوری در دانشگاه اشاره و اظهار کرد: رتبه ما از نظر تولید علم 16 جهان است ولی رتبه نوآوری ما در جهان بالاتر از 100 است. این نشان می‌دهد که پیوند خوبی بین پژوهشگران و نوآوری ایجاد نکردیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha