• پنجشنبه / ۱۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95091810809
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

دبیر جشنواره پژوهش کشور خبر داد

برتری خراسان رضوی در هفته پژوهش کشور

برتری خراسان رضوی در هفته پژوهش کشور

دبیر جشنواره پژوهش کشور از برتری استان خراسان رضوی در هفته پژوهش کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، فریبا گودرزی در آیین اختتامیه نمایشگاه پژوهش و فناوری استان خراسان رضوی، اظهار کرد: استان خراسان رضوی همچون دو سال گذشته به عنوان استان برتر در حوزه پژوهش کشور انتخاب شد و طی مراسمی در 23 آذرماه در تهران از استاندار و دبیر هفته پژوهش خراسان رضوی تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه امسال 25 شاخص برای تعیین استان‌های برتر در هفته پژوهش در نظر گرفته شد، ادامه داد: یکی از این شاخص‌ها اقتصاد مقاومتی بود که استان خراسان رضوی توانست در این شاخص‌ها موفق باشد.

دبیر جشنواره پژوهش کشور با بیان اینکه دستاوردها و محصولات 250 غرفه در نمایشگاه پژوهش خراسان رضوی به نمایش گذاشته شد، تصریح کرد: شبکه‌ای کردن دانشگاه‌ها و توسعه دانش‌بنیان در خراسان رضوی برای نخستین بار در کشور جای قدردانی دارد.

وی افزود: حضور حوزه علمیه برای اولین بار در نمایشگاه پژوهش و فناوری خراسان رضوی، اقدامی مهمی بود و آن‌ها توانستند دستاوردهای بزرگی را ارائه دهند.

دکتر عباس شیخ‌الاسلامی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم بیان کرد: متاسفانه ما علم را برای علم و مقالات را برای ارتقاء شخصی در دانشگاه‌ها می‌دانیم؛ اما این نمایشگاه نشان داد که علم باید منجر به تولید ثروت و محصول شود.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه پژوهش و فناوری امسال، نمادی از پیوند حوزه علمیه و دانشگاه بود، اظهار کرد: حضور حوزه علمیه در نمایشگاه امسال اتفاق مثبتی بود که در این دوره رخ داد؛ همچنین امسال برای نخستین بار نمایشگاه کتاب برگزار شد و چیدمان غرفه‌ها نیز به‌صورت منظم‌تری برای تمام شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی با ابراز خرسندی از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی نمایشگاه پژوهش، تاکید کرد: از اهداف اصلی این دبیرخانه برقراری ارتباط بین سه ضلع دانشگاه، جامعه و صنعت و برگزاری باشکوه‌تر نمایشگاه فناوری و پژوهش در سال آینده است.

شیخ اسلامی تاکید کرد: نمایشگاه امسال با استقبال پرشکوه‌تر مردم و محصولات بیشتری برگزار گردید و مسلما سال آینده نیز باقدرت بیشتری برگزار خواهد شد.

وی گفت: دستاوردهای مطلوبی میان جوانان و صنعت و دستگاه‌های اجرایی در این دوره از نمایشگاه پژوهش مشاهده شد. وجود این حجم دستاورد در استان که ما از آن غافلیم، وظیفه ما را در دانشگاه‌ها سخت‌تر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha