• جمعه / ۱۹ آذر ۱۳۹۵ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95091910997
  • منبع : نمایندگی همدان

رشد 30 درصدی چاپ مقالات بین‌المللی دانشگاه بوعلی

رشد 30 درصدی چاپ مقالات بین‌المللی دانشگاه بوعلی

رییس دانشگاه بوعلی‌سینا از رشد 30 درصدی چاپ مقالات بین‌المللی این دانشگاه در سال‌های اخیر خبر داد.

دکتر منصور غلامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دانشگاه بوعلی طی سال‌های اخیر نسبت به دانشگاههای کشور بیشترین رشد را در چاپ مقالات علمی داشته است، اظهار کرد: 530 مقاله ISI در سال گذشته به چاپ رسیده که نسبت به سال 93 رشد 30 درصدی داشته، همچنین 700 مقاله ISC از دانشگاه بوعلی چاپ شده است.

وی به توسعه همکاری با دستگاه‌های خارج از استان و خارج از دانشگاه و وزارت‌خانه‌ها اشاره کرد و افزود: این دانشگاه همکاری‌های محرمانه‌ای با صنایع دفاع در حوزه پژوهش‌ها داشته، همچنین در ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه مراکز رشد روند روبه رشد و مطلوبی داشته است.

غلامی به تحلیل روند توسعه تحقیقاتی و دستاوردهای پژوهشی استان طی امسال پرداخت و گفت: اساتید این دانشگاه روند خوبی در دستاوردهای پژوهشی در سال اخیر داشته‌اند که کسب توفیقاتی همچون چاپ مقالات بین‌المللی از جمله آنهاست.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته و امسال برخی از اساتید این دانشگاه موفق به کسب جوایز بین‌المللی همچون جایزه جشنواره خوارزمی و جایزه علامه طباطبایی و همچنین ثبت اختراع  شده‌اند.

غلامی عنوان کرد: گرچه اساتید دستاوردهای پژوهشی خوبی ارائه کرده‌اند، اما باید توجه داشت دانشگاه بوعلی همچون سایر دانشگاه‌های کشور از کمبود وسایل و تجهیزات آزمایشگاهی رنج می‌برد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه تحریم‌های سال‌های اخیر موجب تهیه نکردن برخی دستگاه‌ها شده است، اما انتظار می‌رود با بهبود وضعیت اقتصادی دولت امکان تهیه دستگاه‌های مورد نیاز آزمایشگاه‌ها فراهم شود.

رییس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه این دانشگاه برای حمایت از پژوهشگران سهم بیشتری از بودجه‌های پژوهشی را در اختیار اساتید پژوهشگر قرار می‌دهد، افزود: ایجاد آزمایشگاه مرکزی در سطح دانشگاه که در حال تجهیز است نیز از دیگر سیاست‌های دانشگاه برای حمایت از پژوهشگران است.

وی با بیان اینکه هر یک از دانشکده‌ها به صورت جداگانه دارای دستگاه‌ها و آزمایشگاه خاص خود در دانشکده هستند، یادآور شد: دستگاه‌های گران‌قیمت و خاص به صورت ویژه در آزمایشگاه مرکزی نگهداری می‌شوند، چرا که در این صورت از امکانات بهتر استفاده می‌شود و نگهداری آنها هم بهتر انجام می‌گیرد، همچنین دستگاه‌های جدید با قیمت‌های بالا به تعداد محدودی تهیه می‌شوند تا صرفه‌جویی‌های لازم انجام گیرد.

وی به برنامه‌های هفته پژوهش دانشگاه بوعلی‌سینا اشاره و تصریح کرد: دانشگاه بوعلی‌سینا 22 آذرماه برنامه ویژه‌ای به مناسبت هفته پژوهش دارد که در این مراسم از پژوهشگران برتر گروه‌های آموزشی مختلف در دانشگاه تقدیر می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha