• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 95092112375
  • منبع : دفتر مرکزی جهاد

همزمان با هفته پژوهش صورت گرفت؛

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سیستم مدیریت پژوهش جهاددانشگاهی

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سیستم مدیریت پژوهش جهاددانشگاهی

کارگاه آموزشی آشنایی با سیستم جامع و یکپارچه مدیریت پژوهش جهاددانشگاهی(سامپ) با حضور مدیران گروه های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی 14 واحد استانی جهاددانشگاهی با همت پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات این نهاد در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این کارگاه که با حضور مدیران گروه های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی، مهندس ذاکری معاون پژوهشی پژوهشکده فناوری اطلاعات جهاددانشگاهی، مهندس افشین صندوقدار ناظر فنی پروژه طراحی و توسعه سیستم مدیریت جامع پژوهش و زلقی مسوول برنامه ریزی استقرار سامانه مذکور برگزار شد، بخش‌های مختلف سیستم برای حاضران ارایه شد.

مهندس محمد درزی مدیر گروه پژوهشی سیستم های اطلاعاتی پیشرفته پژوهشکده فناوری اطلاعات با تبیین اهداف طراحی این سامانه به اهمیت راه‌اندازی و به کارگیری آن در جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: جمع آوری و تجمیع داده‌های پژوهشی واحدها، پژوهشکده‌ها و مکانیزاسیون فرایندهای پژوهش از اهداف اصلی طراحی این سیستم بوده است.

وی در ادامه افزود: در سیستم جامع مدیریت پژوهش پایه‌ای‌ترین زیرسیستم "مدیریت منابع اطلاعاتی" است که تمام اقلام داده‌ای مربوط به فعالیت‌های پژوهشی واحدها در آن ورود داده می‌شود.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی به بیان مزیت سیستم مدیریت پژوهش جهاددانشگاهی(سامپ) که مبتنی بر فرایند طراحی شده است، پرداخت و گفت: تمام فعالیت‌ها و فرایندهای مرتبط با طرح نامه ها و طرح های پژوهشی اعم از طرح های مصوب دفتر مرکزی جهاددانشگاهی، طرح نامه های کارفرمایی کد 66، طرح نامه های کارفرمایی کد 68 و طرح های داخلی واحدها در زیرسیستم "مدیریت پروژه" تعریف می‌شود.

وی زیرسیستم "مدیریت ساختار" را از دیگر زیرسیستم های مهم سامپ عنوان کرد و در این باره افزود: درخواست انواع موافقت‌های اصولی و قطعی برای گروه های پژوهشی و مراکز خدمات تخصصی، معرفی مدیر گروه و مراکز خدمات تخصصی، معرفی اعضای شورای علمی گروه های پژوهشی و اعضای هیات مدیره مراکز خدمات تخصصی در این زیرسیستم پی گیری می‌شود.

مدیر گروه سیستم های اطلاعاتی پیشرفته (AIS) پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاددانشگاهی، زیرسیستم "مدیریت برنامه ریزی" را از دیگر زیرسیستم های سامپ بیان کرده و در این باره گفت: در این زیرسیستم شبکه برنامه گروه های پژوهشی و برنامه توسعه واحدها ورود داده و برای بررسی و تایید از طریق فرایند خاص خود از طرف واحد به دفتر مرکزی ارسال می شود.

گفتنی است، در این کارگاه یک روزه، 23 نفر از مدیران گروه ها و مراکز خدمات تخصصی از 14 واحد استانی جهاددانشگاهی حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha