• یکشنبه / ۲۱ آذر ۱۳۹۵ / ۱۸:۰۸
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95092112944
  • منبع : نمایندگی البرز

سرپرست پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد:

حرکت به سمت استانداردهای پژوهش‌محور ضروری است

حرکت به سمت استانداردهای پژوهش‌محور ضروری است

سرپرست پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد گفت: سازمان استاندارد به راحتی می‌تواند به یک مجموعه درآمدزا تبدیل شود به شرطی‌ که از حالت اداری و روزمره خارج شده و به سمت استانداردهای پژوهش محور حرکت کند.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر حسن سرشتی امروز یکشنبه(21 آذر) در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر سازمان ملی استاندارد اظهار کرد: سازمان ملی استاندارد ظرفیت‌های بسیار مناسبی در بخش پژوهش دارد.

وی ادامه داد: حتی دانشگاه‌های بزرگ کشور نیز امکانی ‌که این پژوهشگاه در ارتباط‌گیری و همکاری با صنایع دارد در اختیار ندارند.

سرشتی افزود: پژوهشگاه استاندارد تلاش کرده تا با بستن قراردادهای مختلف با صنایع، به بخشی از رسالت خود در زمینه فعالیت‌های پژوهش‌محور عمل کند.

این مسئول اضافه‌کرد: پژوهش‌های پژوهشگاه سازمان استاندارد باید به‌گونه‌ای باشد که خروجی آن به ارتقای‌کیفیت رفاهی مردم در سطوح مختلف منتهی شود.

وی توضیح داد: سازمان استاندارد به راحتی می‌تواند به یک مجموعه درآمدزا تبدیل شود؛ به شرطی‌که از حالت اداری و روزمره خارج شده و به سمت استانداردهای پژوهش محور حرکت کند.

سرشتی تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف درصدد هستیم اعتبار بخش پژوهشی سازمان استاندارد را افزایش دهیم.

سرپرست پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد تاکید کرد: از آنجایی ‌که این پژوهشگاه بازوی پژوهشی سازمان استاندارد است، باید سیاست‌هایی اتخاذ شود که قدرت عملکرد این پژوهشگاه را افزایش دهد.

سرشتی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌ریزی برای انتشار یک مجله انگلیسی زبان اشاره‌ کرد و گفت: جای این مجله در مجموعه استاندارد خالی است و در تلاش هستیم به زودی شماره اول آن منتشر شود.

گفتنی است، در پایان این مراسم از 18 نفر از پژوهشگران برتر سازمان استاندارد در حوزه‌های مختلف تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha