• یکشنبه / ۲۸ آذر ۱۳۹۵ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95092817318
  • خبرنگار : 71568

رییس دانشگاه خوارزمی:

دانشگاه‌ها محدودیت منابع مالی دارند

دانشگاه‌ها محدودیت منابع مالی دارند

رییس دانشگاه خوارزمی ضمن بیان اینکه دانشگاه‌ها با محدودیت منابع مالی مواجه هستند بر انطباق دانش با نیازهای جامعه در راستای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، سبحان الهی در مراسم نکوداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر با بیان اینکه دانشگاه باید خود را در تغییر و تحولات جامعه شریک بداند، اظهار کرد: گسترش ارتباطات و جهانی شدن فرصتهایی هستند که باید به نفع دانشگاه استفاده شوند.

رییس دانشگاه خوارزمی افزود: ماموریت دانشگاه تربیت نیروی انسانی و تولید علم مورد نیاز جامعه است اما این ماموریت باید با رویکرد تاثیرپذیری و تاثیرگذاری باشد.

وی با بیان اینکه گفته می‌شود 50 درصد GDP باید از طریق اقتصاد دانش بنیان تامین شود که رقم قابل توجهی است، گفت: اقتصاد دانش بنیان یعنی دانش را به کالای مورد نیاز جامعه و مورد پسند مشتری تبدیل کنیم.بنابراین باید دانش را با جامعه گره بزنیم.

سبحان الهی تصریح کرد: اگر در پی دستیابی به اهداف توسعه‌ای هستیم باید محصولات مطابق نیازهای جامعه باشد.

وی افزود: از طرفی ما به عنوان محیط علمی باید بر جامعه تاثیرگذار باشیم که این مساله موجب تشکیل جامعه یادگیر می‌شود و برنامه‌ها در جهت ارتقای جامعه هوشمند تدوین خواهد شد و از سوی دیگر، با انتقال فناوری شاهد ارتقای صنعت نیز خواهیم بود.

رییس دانشگاه خوارزمی همچنین با بیان اینکه دانشگاه مواردی را به صورت جدی مدنظر قرار داده است، گفت: فعال کردن گروه‌های پژوهشی در دانشکده‌ها، حضور فعال دانشجویان در دانشکده‌ها، تدوین پایان نامه‌ها و رساله‌ها، توجه به اخلاق پژوهش، ثبت اطلاعات پژوهشی و گسترش شرکت‌های دانش بنیان از جمله موارد مدنظر دانشگاه بوده است.

وی به محدودیت منابع مالی دانشگاه‌ها نیز اشاره و اظهار کرد: تا امروز ریالی از بودجه تامین تجهیزات را دریافت نکرده‌ایم و معلوم نیست در سالهای آینده چه اتفاقی برای بودجه دانشگاه بیفتد.

دانشگاه‌ها محدودیت منابع مالی دارند

رییس دانشگاه خوارزمی ضمن بیان اینکه دانشگاه‌ها با محدودیت منابع مالی مواجه هستند بر انطباق دانش با نیازهای جامعه در راستای دستیابی به اقتصاد دانش بنیان تاکید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha