• شنبه / ۱۸ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95101810859
  • خبرنگار : 71468

احتمال وجود دوپینگ، دلیل انصراف وزنه‌برداری گیلان از مسابقات جوانان ایران

احتمال وجود دوپینگ، دلیل انصراف وزنه‌برداری گیلان از مسابقات جوانان ایران

رییس هیات وزنه‌برداری گیلان دلیل انصراف این تیم از مسابقات قهرمانی جوانان ایران را پاسخ داد و گفت: چون در بحث آنتی دوپینگ حدس می‌زدیم شک و شبهه‌ای در قسمتی از کار باشد بنابراین ریسک نکردیم.

اصغر ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره این که تیم گیلان با وجود ثبت‌نام در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان ایران، ازحضور در این رقابت‌ها انصراف داد، بیان‌ کرد: امسال شرایط مسابقات نسبت به سال‌های گذشته فرق می‌کرد، فدراسیون در بحث آنتی دوپینگ ورود پیدا کرده است و به شدت روی این قضیه کار می‌کند. ما هم روی مربیان و وزنه‌برداران فشار می آوریم و سعی می‌کنیم تیم بدون مشکل به مسابقات برود، اما از آنجایی که مقداری علم آنتی دوپینگ مربیان و وزنه‌برداران در استان‌ها هنوز به سطح خوبی نرسیده است و چون احتمال اشتباه را می‌دادیم، ترجیح دادیم ریسک نکنیم.

او ادامه‌ داد: البته فدراسیون کلاس‌های آنتی دوپینگ را برگزار می‌کند ما هم مربیان خود را به این کلاس‌ها فرستادیم تا علمشان به روز شود و در این مورد همگام‌تر با فدراسیون باشیم. بحث آنتی دوپینگ برای هیات و فدراسیون خیلی مهم است و ترجیح دادیم علم مربیان و وزنه‌برداران ما به سطح خوبی برسد تا در مسابقات با خیال راحت شرکت کنیم.

رییس هیات وزنه‌برداری گیلان با اشاره به این که قصد شرکت در مسابقات جوانان را داشتند، تاکید کرد: اسامی تیم را داده بودیم و قصد شرکت داشتیم، اما چون بحث خوب بودن وزنه‌برداران از لحاظ رکوردی و آنتی دوپینگ مهم بود حدس می زدیم شاید در قسمتی از کار شک و شبهه‌ای وجود داشته باشد. البته ممکن بود هیچ مشکلی هم پیش نیاید. با این حال چون با زیر مجموعه فدراسیون هستیم و به دنبال این هستیم که کارها را درست انجام دهیم ترجیح دادیم تیم شرکت نکند و ان‌شاء‌الله در مسابقات بعدی تیم کامل و یک دستی را اعزام خواهیم کرد.

ابراهیمی در مورد علت این که آقازاده جایگزین نیما آقایی، وزنه‌بردار گیلانی در اردوی تیم‌ ‌ملی نشده است، تصریح کرد: نظر سرمربی تیم‌ ‌ملی بوده و کسی حق اظهار نظر ندارد و بحثی در این مورد نیست. برای ما مهم است کاری انجام دهیم تا امسال نیما آقایی را قوی پرورش دهیم و سرمربی و مربی تیم‌ ‌ملی دیگر حق انتخاب دیگری نداشته باشند و مجبور شوند ورزشکار بهتر که برای ما باشد را انتخاب کنند.

او افزود: نیما آقایی جزو ورزشکاران خوب است که می‌توانیم برای کسب مدال آسیایی و جهانی بر رویش حساب کنیم. با مدیر کل ورزش و جوانان استان گیلان جلسه‌ای داشتیم مبنی بر این که شرایط بهتری را برای ورزشکاران فراهم کنیم. اگر مدیر کل موافقت کند، قرار شده کمپ کوچکی را برای وزنه‌برداران استان تشکیل دهیم و به دنبال آن اردوهای داخل استان برگزار کنیم. با توجه به این که مربیان خوبی هم در استان داریم، نفراتی مانند نیما آقایی که شرایط حضور در تیم‌ ‌ملی را دارند، جذب کرده و بر روی‌شان کار کنیم.

ابراهیمی با اشاره به شرایط خوب علیرضا سلیمانی دیگر وزنه‌بردار گیلانی در اردوی تیم‌ ‌ملی گفت‌: جو خوبی برای سلیمانی بوجود آمده است. شدت آسیب‌دیدگی‌ که داشت کمتر شده و می‌تواند خوب تمرین کند. در صحبتی که با مربیان تیم‌ ‌ملی داشتم، نگاه‌شان نسبت به سلیمانی مثبت است. خود او هم سرشار از استعداد بوده و این پتانسیل‌ را هم در او می بینند که در آینده برای تیم‌ ‌ملی ایران نتیجه‌ بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha