• شنبه / ۲ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95110200843
  • خبرنگار : 71578

سوءاستفاده "قیم‌های اینترنتی" از دانشجویان کانادایی

سوءاستفاده "قیم‌های اینترنتی" از دانشجویان کانادایی

صدها دانشجوی کانادایی از "قیم‌های آنلاین" استفاده می‌کنند که بابت مستمری‌های ماهانه درخواست‌های نامشروعی از آنها دارند.

به گزارش ایسنا به نقل از نشنال‌پست، چندی است که در کانادا وبسایت‌هایی راه‌اندازی شده‌ است که دانشجویان را به قیم‌هایی مرتبط می‌کنند که از آنها حمایت مالی کنند.

به این قیم‌ها اصطلاحا "پدر شیرین"(sugar daddy) گفته می‌شود. هر کدام از این پدرهای شیرین درخواست‌های متفاوتی برای حمایت از دانشجویان دارند و نمونه‌هایی از درخواست‌های روابط نامشروع نیز در بین درخواست‌های آنها گزارش شده است. میانگین مستمری‌های ارائه شده، ماهانه 2700 دلار است.

بسیاری از دانشجویان برای تامین هزینه‌های تحصیل، زندگی و بازپرداخت وام‌های دانشجویی مجبورند به این سایت‌ها روی بیاورند اما وکلای دانشجویان معتقدند این اقدامات آنها را در خطر قرار می‌دهد و از آنها سوءاستفاده خواهد شد.

یک سامانه بررسی سایت‌های کانادایی، دانشگاه‌های این کشور را براساس تعداد ثبت درخواست‌ها برای "پدر شیرین"رتبه بندی کرده است که دانشگاه تورنتو با 683 درخواست با اختلاف نسبت به دیگر مراکز در صدر این رتبه‌بندی قرار دارد.

دانشگاه آلبرتا بیشترین میزان ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ارشد را داشته است. به طوریکه اکثریت 422 نفری که در این سایت‌ها ثبت‌نام کرده‌اند در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند.

فهیم رحمان رئیس اتحایه دانشجویان آلبرتا گفت: این موضوع نشان‌ می‌دهد که دانشجویان تا چه حدی درباره شهریه‌ها، خرید کتاب‌ها و لوازم و هزینه‌های جاری نگران هستند که حاضرند به سراغ این افراد بروند و با این روند هیچ تعجبی ندارد که دانشجویان بیشتری به این سمت بروند.

در سال 2015 میانگین شهریه برای یک دانشجو در مقطع لیسانس 5700 دلار بوده است که این مبلغ برای دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی سه تا چهار برابر است. برای هزینه‌های زندگی نیز می‌توان حدودا هزار دلار در نظر گرفت که به شهریه اضافه می‌شود.

بسیاری از مقامات دانشگاهی معتقدند که این یک قرارداد غیر عادلانه و غیراصولی است که در آن به حقوق انسانی دانشجویان تجاوز می‌شود چرا که آنها هستند که به خاطر هزینه‌ها تحت فشار هستند و این موضوع ممکن است باعث شود آنها مجبور به کارهایی شوند که هیچ دانشجویی تصورش را نمی‌کند برای امرار معاش باید انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha