• جمعه / ۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95110805110
  • منبع : نمایندگی زنجان

دیدار وزیر علوم با تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشگاه زنجان

دیدار وزیر علوم با تشکل‌های دانشجویی و انجمن‌های علمی دانشگاه زنجان

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه سفر یک‌روزه خود به زنجان، با برگزیدگان نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های علمی و کانون‌های دانشگاه زنجان دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمد فرهادی در این دیدار بعد از شنیدن نظرات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، گفت: بسیاری از آیین‌نامه‌ها اصلاح‌شده است و اقداماتی نیز انجام ‌شده است که نمایندگان تشکل‌های دانشجویی اطلاع کمی از آن دارند.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی دولت، افزود: به رغم این مشکلات، در 9 ماهه اول امسال حدود 72 درصد از بودجه جاری دانشگاهها تخصیص‌یافته است. هرچند معتقدیم بسیاری از مشکلات مالی دانشگاه‌ها به گذشته برمی‌گردد که به‌رغم اوج درآمدهای نفتی، بودجه دانشگاه‌ها به ‌اندازه کافی تخصیص نیافته است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به درخواست نمایندگان تشکل‌های دانشجویی در خصوص کمبود فضای فعالیت‌های فرهنگی برای تخصیص بودجه برای تأسیس خانه فرهنگ قول مساعد داد.

فرهادی در خصوص مشکل دریافت هزینه سنوات اضافی از دانشجویان، گفت: آئین‌نامه مربوطه برای دوره کارشناسی در سال 93 و دوره کارشناسی ارشد در سال 94 و دوره دکتری در سال‌جاری ابلاغ شد که همه آن‌ها پس از مشورت جمعی و تصویب شوراهای برنامه‌ریزی آموزش عالی و شورای گسترش انجام ‌شده است و البته برای دانشجویان علاوه بر سنوات مجاز یک ‌ترم اضافه نیز بدون پرداخت هزینه در نظر گرفته ‌شده است.

وی تأکید کرد: در صورتی ‌که ترم اضافی برای دانشجویان به علت مشکلات دانشگاه و کوتاهی‌های سیستم آموزشی لحاظ شده است، هیچ هزینه‌ای بابت ترم اضافی دریافت نمی‌شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص اعطای مجوز تأسیس اتحادیه‌های جدید دانشجویی نیز گفت: این اقدام باید در جلسات مشترک و شورای مرکزی تشکل‌های دانشجویی انجام شود که آئین‌نامه و مقدمات آن فراهم‌ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha