• جمعه / ۸ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95110805314
  • منبع : نمایندگی زنجان

وزیر علوم در سفر به استان زنجان:

دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان جامعه‌نگر است/مدرسه کسب و کار زنجان نمونه بارز دانشگاه نسل سوم است

دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان جامعه‌نگر است/مدرسه کسب و کار زنجان نمونه بارز دانشگاه نسل سوم است

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان یک دانشگاه مردم‌نهاد و جامعه‌نگر است.

به گزارش ایسنا، منطقه زنجان، محمد فرهادی در آیین تودیع و معارفه روسای دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان، اظهار کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان یک دانشگاه مردم‌نهاد و جامعه‌نگر است و می‌تواند الگوی خوبی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه رشته‌های علوم‌پایه، پایه علوم دیگر هستند، تصریح کرد: در گذشته حکما در رشته‌های مختلف تحصیل و تجربه و تخصص لازم را کسب می‌کردند ولی در جامعه امروز و با گسترش روزافزون علوم، حد و مرز مشخصی برای علوم نمی‌توانیم داشته باشیم ولی پایه علوم را می‌توان علوم‌پایه دانست.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان با توجه به شاخصه‌هایی که دارد می‌تواند در زمره دانشگاه‌های سطح بین‌المللی مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در بخش دیگری از سفرش به استان زنجان گفت: مدرسه کسب و کار زنجان نمونه بارز دانشگاه نسل سوم و کارآفرین است.

محمد فرهادی در بازدید از مدرسه کسب و کار زنجان، اظهار کرد: در این سفر یک‌روزه و بازدیدی که از دانشگاه‌ها و مراکز علمی داشتم، دانشگاه زنجان را دانشگاه مطرحی دیدم، به ویژه اینکه این دانشگاه در زمره دانشگاه‌های برتر نیز قرار گرفته است.

وی با اشاره به بازدید از دانشگاه تحصیلات تکمیلی، فزود: این دانشگاه نیز یکی از برندهای آموزش عالی کشور است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مدرسه کسب و کار زنجان، یکی دیگر از اقدامات ارزنده پروفسور ثبوتی در زمینه آموزش عالی و تربیت متخصصان است، تصریح کرد: با طرح این ایده از سوی پروفسور ثبوتی و اساتید دیگر، مجوز اولیه آن از سوی شورای گسترش صادر و همزمان بنا بر پذیرش دانشجو شد و اعتقاد ما بر قطعی شدن مجوز این مدرسه است.

فرهادی با بیان اینکه مدرسه کسب و کار زنجان نمونه بارز دانشگاه کارآفرین است، خاطرنشان کرد: دانشگاه کسب و کار زنجان نمونه بارزی از دانشگاه کارآفرین و دانشگاه نسل سوم است.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک مقدار از آموزش‌ها در رشته‌های مدیریتی و بازاریابی باید متحول شود، گفت: در حدود ۴۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان در سطح کشور فعالیت دارند که مشکل جدی آن‌ها در بازاریابی، تبلیغ و فروش است.

فرهادی با اشاره به اینکه بازاریابی یک علم است، تصریح کرد: این مسئله یک علم جدید است و فعالیت مدرسه کسب و کار زنجان، الگویی در سایر استان‌ها می‌تواند باشد که می‌تواند از سوی موسسان این مدرسه معرفی شود.

در ادامه این مراسم، پایه‌گذار دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان گفت: اگر بتوانیم برای بروکراسی اداری اندیشیده و سازمان‌های اداری را چابک‌تر کنیم، کار به‌جایی خواهد بود.

پروفسور یوسف ثبوتی با اشاره به اینکه وجود مشکلات مالی در کشور بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: همه به دنبال رفع مشکلات مالی هستند ولی رفع مشکلات و بروکراسی اداری مسئله‌ای است که باید اهتمام جدی به آن داشته باشیم و با انجام جدی آن در دانشگاه‌ها هر چقدر کار کنیم قطعا کارمان به هدر نخواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه چرخ روزمره زندگی را آدم‌های متوسط می‌چرخانند، تاکید کرد: مدیریت‌ها باید به گونه‌ای باشد که فرصت‌ها برای آدم‌های متوسط فراهم شود، زیرا در این صورت شاهد رشد نوابغ و عقب رفتن ناخلف‌ها خواهیم بود و در این دانشگاه با اشراف به اینکه ما آدم‌های متوسطی هستیم، زیرساخت‌ها را متناسب با استعدادها فراهم کردیم.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان نیز گفت: آیین‌نامه‌های راه‌اندازی دوره لیسانس به دکترا را در دست تدوین داریم.

بابک کریمی با اشاره به اینکه دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان از سال ۷۰ فعالیت خود در زمینه تربیت دانشجویان را آغاز کرد، افزود: همواره به دنبال ارتقا و بهبود بحث مدیریتی دانشگاه هستیم.

وی با اشاره به اینکه سرانه چاپ مقالات ISI در این دانشگاه 1.4 درصد برای هر استاد است، تصریح کرد: طبق آمار ۶۳ درصد از این مقالات در مجلات Q1 به چاپ رسیده و بیش از ۳۶ درصد این مقالات به صورت مشارکتی با محققان خارج از کشور انجام شده است.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان با بیان اینکه شش نفر از سرآمدان علمی کشور در این دانشگاه حضور دارند، خاطرنشان کرد: هر کجا که وزارت علوم به دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان اعتماد کرده، این دانشگاه توانسته کار را به نحو احسن به انجام برساند که نمونه آن را می‌توان در راه‌اندازی دوره دکترای فیزیک از دیپلم نام برد که به تدبیر این دانشگاه صورت گرفت و توانست متخصصان برجسته‌ای در این حوزه تقدیم کشور کند.

کریمی با اشاره به اینکه آیین‌نامه‌های راه‌اندازی دوره لیسانس به دکترا در این دانشگاه در حال تدوین است، گفت: برای انجام این امر اعلام آمادگی کرده و چنانچه وزارت علوم این ماموریت را به دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان بسپارد می‌توانیم اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهیم.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان در خصوص برخی از مزایای راه‌اندازی این دوره تاکید کرد: در این دوره مدت زمان آموزشی از لیسانس تا دکترا را می‌توان تا دو سال کاهش داد و نیز برخی از دروس اضافه را حذف و در برگزاری آزمون، بار مالی دولت را کمتر کرد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم بابک کریمی به عنوان رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم‌پایه زنجان معرفی و از زحمات حمیدرضا خالصی‌فرد رئیس سابق این دانشگاه تقدیر شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha