• یکشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۷:۲۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95111711965
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم در جمع خبرنگاران خبرداد

قانون مقابله با تخلفات علمی در مرحله نهایی تصویب

قانون مقابله با تخلفات علمی در مرحله نهایی تصویب

وزیر علوم از عزم جدی این وزارتخانه برای مقابله با تخلفات علمی خبر داد و گفت: به منظور برخورد با متخلفان علمی در دانشگاه‌ها قانونی با عنوان مقابله با تخلفات علمی در کمیسیون آموزشی مجلس بررسی و در مرحله نهایی تصویب قرار دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر  محمد فرهادی در مراسم تجلیل از نفرات برتر آزمون سراسری 95 و نفرات برتر بیست‌ویکمین المپیاد کشور که امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران به آخرین اقدامات وزارت علوم در زمینه تخلفات علمی اشاره کرد و گفت: در حوزه بررسی تخلفات علمی آیین‌نامه‌ای برای دانشگاه‌ها ابلاغ شد که تخلفات اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها توسط هیات‌های انتظامی بررسی خواهد شد و تخلفات دانشجویان نیز توسط هیات‌های دانشجویی مورد بررسی قرار می‌گیرد. خوشبختانه در حال حاضر اقدامات خوبی در این خصوص انجام شده و گزارش‌های این کمیته به طور ماهیانه ارائه می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ثبت پایان‌نامه‌های دانشجویان به صورت جدی و قطعی شده است، تصریح کرد: این موضوع به دانشگاه‌ها ابلاغ شده و طی دو ماه گذشته نیز میزان مشابهت پایان‌نامه‌ها مورد بررسی قرار گرفت، تذکراتی در این زمینه داده شد و پایان‌نامه‌هایی که اشکال داشتند، برخورد صورت گرفته است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: قانون مقابله با تخلف علمی هم‌اکنون در کمیسیون مجلس بررسی و تکمیل شده است. امیدواریم به زودی برای تصویب نهایی به صحن علنی مجلس برود و البته با قوه قضاییه نیز صحبت‌هایی به منظور برخورد با تخلفات علمی صورت گرفته و آنها در این زمینه همکاری خوبی دارند.

دکتر فرهادی افزود: بحث پایان‌نامه و مقاله‌فروشی در کشور به طور جدی دنبال می‌شود و نیروی انتظامی در این زمینه برخورد خواهد کرد.

وزیر علوم در پایان با تاکید بر اینکه هیچ محدودیتی برای فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی در نزدیک انتخابات نخواهیم داشت، گفت: همه تشکل‌ها براساس قانون می‌توانند مجوز فعالیت خود را دریافت کنند و در این زمینه سخت‌گیری خاصی اعمال نمی‌شود و خط قرمزی در دانشگاه‌ها برای حضور احزاب نداریم و احزاب می‌توانند بدون طرفداری از جناح یا گروه خاصی فعالیت‌های خود را به صورت سخنرانی، مناظره، پرسش و پاسخ و توصیه‌های آزاداندیشی ادامه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha