• چهارشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95112014219
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم خبر داد

تحصیل 52 هزار دانشجوی خارجی در کشور

تحصیل 52 هزار دانشجوی خارجی در کشور

وزیر علوم از تحصیل 52 هزار دانشجوی خارجی در کشور خبر داد و گفت: با راه‌اندازی طرح سامانه دانشجویی، تمامی دانشجویان داخل و خارج می‌توانند به صورت الکترونیکی خدمات خود را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی در مراسم رونمایی از طرح سامانه دانشجویی که امروز در سازمان دانشجویان برگزار شد، اظهار کرد: براساس اسناد بالادستی دولت باید الکترونیک باشد. وزارت علوم نیز در این زمینه مستثنی نبوده و در زمینه‌های مختلف خدمات الکترونیکی ارائه می‌دهد. در واقع این خدمات از اوایل دولت تدبیر و امید شروع و انجام امور کارها به سرعت پیش رفت.

وی در ادامه تصریح کرد: در راستای استقرار دولت الکترونیک، وزارت علوم امسال را سال استقرار دولت الکترونیک نام‌گذاری کرد و در زمینه‌های مختلف نیز کارهایی انجام شده است به طوری که در حوزه آموزش چند ماه پیش سامانه الکترونیک مستقر شد و بسیاری از اطلاعات به صورت الکترونیک ارائه می‌شود.

وزیر علوم همچنین تاکید کرد: فعالیت‌های معاونت اداری مالی وزارت علوم نیز به صورت الکترونیکی ارائه می‌شود و همچنین سازمان سنجش آموزش کشور و سازمان امور دانشجویان به عنوان یکی از پر ارباب‌ رجوع‌ترین حوزه وزارت علوم توانست خدمات خود را به صورت الکترونیکی ارائه بدهد.

فرهادی همچنین افزود: اگرچه خدمات سازمان امور دانشجویان که از چند ماه پیش خدمات الکترونیکی خود را به صورت آزمایشی ارائه می‌نمود اما امروز به صورت رسمی این سامانه افتتاح می‌شود.

وزیر علوم گفت: تکریم ارباب رجوع، افزایش سرعت کار، دقت در ارائه خدمات، جلوگیری از بروز تخلفات، صرفه‌جویی هزینه‌ها، ارتباط الکترونیکی با سایر سازمان‌های مربوط و تقلیل ارباب‌رجوع به یک‌سوم از مهمترین مزایای سامانه خدمات الکترونیکی سازمان امور دانشجویان است.

فرهادی در پایان با اشاره به تحصیل 52 هزار دانشجوی خارجی در کشور خاطرنشان کرد: با مجموع دانشجویان جامعه‌المصطفی حدود 52 هزار دانشجوی خارجی در کشور وجود دارد که همه این دانشجویان به گونه‌ای با سازمان امور دانشجویان مرتبط هستند که خوشبختانه با راه‌اندازی سامانه فوق علاوه بر اینکه ارائه خدمات به این افراد آسان‌تر می‌شود نوعی نظام جامع اطلاعات را نیز در حوزه آموزش می‌توانیم داشته باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha