• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95120100150
  • منبع : شورای عالی انقلاب فرهنگی

وزیر علوم:

هنوز در مورد رشته روانشناسی بالینی تصمیم‌گیری نهایی نشده است

هنوز در مورد رشته روانشناسی بالینی تصمیم‌گیری نهایی نشده است

وزیر علوم در جلسه 303 شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، تاکید کرد:هنوز در مورد رشته روانشناسی بالینی تصمیم‌گیری نهایی نشده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی در این جلسه ضمن اشاره به برخی مباحث در مورد رشته روانشناسی بالینی نیز افزود: در جلسه مشترک اینجانب با وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد تا با همکاری دو وزارتخانه تکلیف این رشته و برخی دیگر از رشته‌های مشابه که مشتمل بر آموزش بالینی هستند، روشن شود و هنوز در این زمینه تصمیم گیری نهایی نشده است.

در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدیان، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در دانشگاه‌ها با اشاره به طرح موضوع چارچوب اقدام و عمل آموزش 2030 در جلسه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اساس تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی این سند پس از جمع‌بندی حقوقی و محتوایی توسط دبیرخانه در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به برخی مباحث مطرح شده در مورد نحوه تدریس سرفصل‌های معارف اسلامی در دانشگاه‌ها افزود: هم اکنون یک جمع‌بندی و ارزیابی کلی در این زمینه شامل نحوه تدریس، تحول در سرفصل‌ها و بازخورد این دروس توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در دانشگاه‌ها تدوین‌شده و آماده ارائه به شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها است.

در ادامه جلسه 303 شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، گزارش معاونت فرهنگی، اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیرامون اجرای سند دانشگاه اسلامی ارائه شد.

در این گزارش با اشاره به گستردگی فعالیت‌های صورت گرفته توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اجرای «سند دانشگاه اسلامی» سرفصل‌هایی مانند سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های دینی و انقلابی با تأکید بر مراسم اربعین؛ اعتکاف و گسترش و بسط فرهنگ ایثار و شهادت با تأکید بر راهیان نور و...؛ اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش‌بنیان؛ کرسی‌های آزاداندیشی؛ انجمن‌های علمی؛ تعامل با نهادها و مراکز فرهنگی و اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی مورد اشاره قرار گرفت.

پس از ارائه این گزارش اعضای شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند؛ که از نکات مهم آن می‌توان به توجه بیشتر به تعمیق فرهنگ عفاف در دانشگاه‌ها با استفاده از ابزارهای نوین و متناسب با فضای دانشگاه، گسترش و تعمیق همکاری و تعامل بین حوزه و دانشگاه، تقویت حوزه‌های دانشجویی، کاربردی شدن مباحث طرح شده در کرسی‌های آزاداندیشی، ایجاد گفتمان واحد در راستای اجرای بهینه "سند دانشگاه اسلامی"، در نظر گرفتن موضوع "تمدن نوین اسلامی" و تلاش در راستای تحقق این هدف مهم، دسته‌بندی اقدامات اجرایی به اقدامات کوتاه‌مدت و بلندمدت، استفاده از ظرفیت‌های اردوهای جهادی در جهت محدودیت زدایی از کشور و در نظر گرفتن تنوع قومی و مذهبی در کشور به عنوان یک فرصت برای برنامه‌ریزی‌های فرهنگی اشاره کرد.

به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از ارائه نظرات اعضاء مقرر شد تا با هماهنگی دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، کمیته‌های چهارگانه اجرای نظامات سند دانشگاه اسلامی نسبت به ارزیابی فعالیت‌های انجام شده در این خصوص اقدام و گزارش آن را به شورا ارائه نمایند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha