• یکشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۵
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95120100254
  • خبرنگار : 71568

وزیر علوم عنوان کرد

رونق تبدیل فناوری به محصول /کاهش استقبال از رشته‌های علوم پایه

رونق تبدیل فناوری به محصول /کاهش استقبال از رشته‌های علوم پایه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه حد و مرزی بین علوم نیست، سیاست تبدیل فناوری به محصول در دانشگاه‌های کشور را یکی از دستاوردهای مهم دانشگاهیان عنوان کرد.

به گزارش ایسنا، محمد فرهادی امروز در اولین همایش روز فناوری سلامت در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه حد و مرزی بین علوم وجود ندارد، اظهار کرد: به نظر می‌رسد باید همراهی و همبستگی میان علوم مختلف بیش از پیش شده و امکانات کشور هم‌افزایی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: سیاست‌گذاری‌ها هم در دانشگاه‌های علوم پزشکی و هم غیرپزشکی در زمینه توسعه علم، افزایش کیفیت، تولید پژوهش باکیفیت و تبدیل فناوری به محصول است.

وی ادامه داد: در سراسر کشور 39 پارک علم و فناوری داریم که این پارک‌ها طی سال جاری رتبه‌بندی شدند.

فرهادی افزود: در پارک‌های علم و فناوری بیش از 1000 شرکت دانش‌بنیان وجود دارند که نزدیک به نیمی از این شرکت‌ها مرتبط با علوم زیستی در حوزه‌های مختلف همچون بیوتکنولوژی، مهندسی، نانوتکنولوژی، داروسازی، دارورسانی و غیره هستند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه علوم مختلف در فناوری سلامت و زیستی نقش عمده دارند، به کاهش استقبال از رشته‌های علوم پایه اشاره کرد و گفت: رشته‌هایی همچون ریاضی، مهندسی، هندسه، هنر، علوم دارویی، آی‌تی، آی‌سی‌تی و ارتباطات با هم درآمیخته‌اند که می‌توانند با یاری هم فرآوری یک دانش را به محصول برسانند تا از این طریق نیازهای مردم را پاسخ دهند.

وی تصریح کرد: در رشته علوم اعصاب می‌توانیم 17 شاخه علمی مختلف داشته باشیم که تعدادی از این شاخه‌ها در دانشگاه‌های کشور در حال تدریس هستند.

فرهادی همچنین با تاکید بر اینکه تکنولوژی و فناوری فقط مختص درمان نیست، بلکه برای پیشگیری نیز بسیار دارای اهمیت است، اظهار کرد: در حال حاضر در کشور 131 آزمایشگاه مرکزی داریم که در قالب طرح شاعا ارائه خدمت می‌کنند.

وی تاکید کرد: ظرفیت‌های بسیاری در کشور وجود دارند که باید با امکانات موجود از این ظرفیت‌ها بیشترین استفاده را کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha