• چهارشنبه / ۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۴:۵۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 95120402950
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم در پیامی به جشنواره دانشجوی نمونه تاکید کرد؛

ضرورت توجه به جایگاه اخلاق در محافل دانشگاهی

ضرورت توجه به جایگاه اخلاق در محافل دانشگاهی

وزیر علوم بر ضرورت توجه به جایگاه اخلاق در بین دانشگاهیان گفت: دانشجویان و دانشگاهیان باید اخلاق را سرلوحه تمامی فعالیت‌های علمی و اجتماعی خود قرار بدهند چراکه اگر علم آمیخته با اخلاق نباشد حاصلی جز انحطاط و شقاوت انسان نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی در پیامی به بیست‌وپنجمین جشنواره دانشجوی نمونه اظهار کرد: برگزاری این مراسم را مبین اهتمام ویژه در ارج نهادن به تلاش‌های جوانان پیش‌قراول جامعه علمی کشور دانست و گفت: پیشرفت و توسعه پایدار و مانای میهن و حرکت در مسیر اعتلای ایران اسلامی و درنوردیدن مرزهای علم جز با نگاه به جوانانی که آینده‌سازان این سرزمین هستند میسر نخواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشجویان نمونه فرزندان غیوری هستند که با تلاش‌های وافر خود در زمینه‌ها و شئون مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اخلاقی سرآمدانی نمونه در عرصه دانشگاهی هستند.

وزیر علوم تصریح کرد: لیک می‌دانیم طبق تعالیم دین مبین اسلام که اهمیت وافری برای علم، معرفت و ضرورت تعلیم و تعلم قائل است، هر علمی باید تابع ارزش‌های اخلاقی باشد. مبرهن است که جایگاه رفیع دانشگاهیان در جامعه این ضرورت را ایجاد می‌کند که این قشر بیش از هر قشر دیگری از صفات عالی انسانی برخوردار باشد تا علم و دانش حاصل از تلاش‌های پژوهشگران به درستی جامعه را در مسیر رسیدن به کمال و رستگاری قرار بدهد.

دکتر فرهادی خاطرنشان کرد: اگر علم آمیخته با اخلاق نباشد حاصلی جز انعطاف و شقاوت انسان نخواهد داشت. از این رو نصب‌العین قرار دادن ضرورت توجه به رابطه بین اخلاق و علم‌اندوزی انسان می‌تواند در تعالی جایگاه مراکز علمی کشور نقش بسزایی ایفا کند.

وزیر علوم یادآور شد: همواره از منشأ اثربودن دانشجویان در عرصه‌های گوناگون جامعه به عنوان خصوصیتی بارز یاد شده و طبق نظر بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) دانشگاه جهت نقش ویژه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی خود همواره از اهم امور و مبدأ همه تحولات جامعه است.

به گفته وی، این دیدگاه امام راحل و تداوم آن توسط مقام معظم رهبری به روشنی ضرورت توجه ویژه جامعه علمی کشور به پرورش ابعاد مختلف شخصیتی را نشان داده و این انتظار از دانشجویان توانمند میهن عزیزمان می‌رود که موثر بودن در تمام ابعاد علمی، فرهنگی و سیاسی و اجتماعی را مدنظر قرار دهند و خود را محصور در یک بعد نکرده تا دانشگاه به خوبی نقش خود را در جامع عمل پوشاندن منویات امام راحل و مقام معظم رهبری ایفا کند.

دکتر فرهادی تاکید کرد: بی‌تردید یکی از پشتوانه‌های عزت و اقتدار علمی ایران اسلامی، دانشجویانی می‌باشند که با همیت و پایمردی مثال‌زدنی خود در کنار پیشرو بودن در عرصه‌های فرهنگی و اخلاقی به نحو احسن در سبیل ثواب پیشرفت علمی کشور گام برمی‌دارند و به قدر وسعشان می‌کوشند.

وزیر علوم همچنین یادآور شد: وزارت علوم مفتخر است در راستای سیاست‌های دولت تدبیر و امید همه‌ساله شرایط را برای پاسداشت و تقدیر از مقام این دانشجویان که علاوه بر دانش و پژوهش، مزین به عنصر اخلاق و فرهنگ نیز می‌باشند، فراهم کند و سعی می‌کنند با حمایت از این دانشجویان که باید به عنوان الگو در جامعه دانشگاهی کشور مطرح شوند کاروان پیشرفت علمی کشور را به سرمنزل مقصود برسانند تا بیش از پیش شاهد درخشش ایران اسلامی در عرصه جهانی باشیم.

دکتر فرهادی ادامه داد: بی‌شک حمایت از این دانشجویان نمونه که سرمایه‌های کشور هستند باید به نحوی صورت پذیرد که نیروهای متعهد، توانمند و شایسته برای اداره کشور در زمینه‌های مختلف علمی و تخصصی پرورش داده شوند و این مهم از اهداف وزارت علوم است تا به‌گونه‌ای درخور نقش خویش را در ساختن ایرانی آباد و پیشرو در زمینه‌های مختلف اقدام نمایند.

وزیر علوم در پایان تاکید کرد: این جانب با اطمینان و اعتماد به این جوانان پرتلاش که جهادگران عرصه علمی کشور و زمینه‌ساز تحقق آینده درخشان انقلاب اسلامی هستند افق‌های روشنی را پیش‌روی کشور عزیزمان دیده و باور قلبی دارم با بهادادن به قشر جوانان تلاشگر این مرز و بوم شاهد اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha