• شنبه / ۷ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۶:۳۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 95120704511
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با وزات دفاع خبرداد

انجام 1200 پروژه مشترک با وزارت دفاع/ پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشگاه مشترک بین دو وزارتخانه

انجام 1200 پروژه مشترک با وزارت دفاع/ پیشنهاد راه‌اندازی پژوهشگاه مشترک بین دو وزارتخانه

وزیر علوم از وجود 1200 پروژه تحقیقاتی مشترک بین این وزارتخانه با وزارت دفاع خبر داد و گفت: در صورتی که پژوهشگاه یا مراکز رشد مشترکی بین وزارت علوم و دفاع راه‌اندازی شود، این همکاری‌ها بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری بین وزارت علوم و دفاع که امروز در محل وزارت علوم برگزار شد، با اشاره به جزئیات این تفاهمنامه اظهار داشت: این تفاهمنامه همکاری بین دانشگاه‌های وزارت علوم و سازمان‌های وابسته به وزارت دفاع در زمینه صنایع دفاعی و پروژه‌های مورد نیاز وزارت دفاع انجام می‌گیرد در واقع تفاهمنامه فعلی به دنبال دو تفاهمنامه سال 88 و 92 که با وزارت دفاع منعقد شده، انجام می‌گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر وزارتخانه‌های دفاع و علوم 1200 پروژه تحقیقاتی در دست اجرا دارد که برخی از این پروژه‌ها انجام شده و برخی نیز در دست اجراست و برخی هم از اولویت اجرا خارج شده است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: بنا است در این جلسه تفاهمنامه مکملی اجرا شود که در عرصه‌های جدید علمی، صنایع نظامی، دفاعی و غیره همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.

به گفته فرهادی، در نشست اخیر شیوه‌نامه تعامل اجرای پروژه‌های مشترک بین دو وزارتخانه علوم و دفاع مشخص می‌شوند به طوری که توانمندی دانشگاه‌ها، تعریف پروژه‌ها و نحوه توزیع آنها نیز تعیین‌تکلیف خواهد شد.

وی افزود: ما با راه‌اندازی پژوهشگاه‌ها یا مراکز رشد مشترک با وزارت دفاع موافق هستیم تا همکاری‌های بیشتری در عرصه‌های مختلف بین دو وزارتخانه برقرار شود.

وزیر علوم درخصوص آیین‌نامه ارتقاء خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه از بهمن‌ماه جاری اجرایی شده و صرفاً فقط به بحث مقاله اساتید پرداخته نمی‌شود. فاکتورهای دیگری در عرصه‌های علمی، فناوری، پژوهشی و غیره نیز لحاظ شده است.

وزیر علوم در پایان درخصوص نحوه دفاع پایان‌نامه‌های محرمانه نیز گفت: سازوکار تالیف این پایان‌نامه‌ها در دانشگاه‌های مالک اشتر مشخص شده و برای دانشگاه‌های همانند آن نیز در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha