• شنبه / ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۳۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95121408616
  • خبرنگار : 71468

مرادی: نایب رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای جام فجر به ایران می آید

مرادی: نایب رییس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری برای جام فجر به ایران می آید

رییس فدراسیون وزنه برداری ایران از حضور نایب رییس فدراسیون جهانی در مسابقات جام فجر خبر داد و عنوان کرد، به مسئولان وزنه‌برداری آمریکا اعلام کرده ام که مشکلی برای حضور در ایران ندارند.

علی مرادی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران  المپیک و پارالمپیک ریو، بیان‌ کرد: از رییس جمهور، مجلس شورای اسلامی و از مجموعه ورزش کشور تشکر می‌کنم که چنین مراسمی را برگزار کردند، چرا که باعث ایجاد انگیزه در ورزشکاران شد که آنها در رقابت‌های پیش‌رو هم بتوانند افتخار آفرینی‌های خود را تکرار کنند.

مرادی در مورد سطح کیفی دومین دوره جام فجر که نوزدهم اسفند ماه برگزار می‌شود، گفت‌: دومین دوره جام فجر مقداری متفاوت از نخستین دوره آن است. به‌ هر حال اولین دوره جام فجر را مقدماتی المپیک بود، اما اکنون  المپیک را پشت سر گذاشته‌ایم و اکثر کشورها به فکر پشتوانه سازی و جوانگرایی هستند و ما هم از این رو به تیم‌ ‌ملی جوانان و ترکیبی از دو تیم ملی حفاری و مناطق نفت خیز جنوب که تیم‌ ‌ملی امید ما محسوب می‌شوند فرصت داده‌ایم تا در این رویداد شرکت کنند. امیدواریم که ورزشکاران بتوانند خودشان را برای مسابقات سال آینده نشان دهند.

رییس فدراسیون وزنه برداری از حضور نایب رییس فدراسیون جهانی در جام فجر خبر داد و گفت‌: نایب رییس فدراسیون جهانی، رییس کنفدراسیون وزنه‌برداری اروپا و آفریقا و تعدادی از روسای فدراسیون‌های کشورهای دیگر در جام فجر وزنه‌برداری حضور خواهند داشت. ۱۳ – ۱۴ کشور هم اعلام آمادگی کرده‌اند. ما هم برای حفظ استانداردهای لازم از فدراسیون جهانی درخواست کرده‌ایم افسران آنتی دوپینگ خود را به این مسابقات اعزام کنند.

مرادی در پاسخ به این پرسش که وزنه‌برداران آمریکا در  جام فجر وزنه‌برداری شرکت می‌کنند یا خیر؟ تاکید کرد: با توجه به موافقت شورای برون مرزی و وزارت امور خارجه مانعی برای حضور آمریکا در جام فجر وزنه‌برداری وجود ندارد که باید از ظریف، دستگاه دیپلماسی کشور و سلطانی فر تشکر کنم. ما آنها را در جریان گذاشته ایم که مشکلی برای حضور در ایران ندارند و منتظر هستیم که آنها را در این رویداد ببینیم.

او در مورد مشکلات مالی فدراسیون و این که صحبتی با مسولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای حل آن داشته است یا خیر؟ گفت‌: در همین مراسم تجلیل از قهرمانان با دبیر کل کمیته ملی المپیک صحبت داشتم. به‌ هر حال احساس می‌شود که کمیته ملی المپیک مشکلات خاص خود را دارد. البته وزارت ورزش و جوانان تاکنون ۷۸ درصد از بودجه مصوب فدراسیون را پرداخت کرده است.  با توجه به این که وزنه‌برداری جزو رشته‌ای ورزشی اول ایران است و برنامه‌های سال آینده خود را هم اعلام کرده است، امیدواریم که مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha