• دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 95121610280
  • خبرنگار : 30057

ستاری مطرح کرد؛

استقرار 60 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در تهران/دانش‌بنیان‌شدن علاج مشکلات شهر تهران

استقرار 60 درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان در تهران/دانش‌بنیان‌شدن علاج مشکلات شهر تهران

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه تهران راهی ندارد جز آنکه به سمت شهر دانش‌بنیان حرکت کند، افزود: در حال حاضر حدود 50 تا 60 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در شهر تهران مستقر هستند.

به گزارش ایسنا، دکتر سورنا ستاری امروز در مراسم راه‌اندازی شبکه نوآوری تهران با تاکید بر تغییر زیست‌بوم فناوری کشور، گفت: با تغییر زیست‌بوم فناوری در کشور می‌توانیم بفهمیم که چگونه از استعدادها حمایت کنیم و دریابیم که انسان پایه اقتصاد است و متکی به منابع نفتی نباشیم.

وی یکی از مهمترین عوامل موثر در این زمینه را ایجاد شبکه نوآوری تهران دانست و اظهار کرد: در حال حاضر این شبکه راه‌اندازی شده و این یک اقدام جدید در جهت توسعه زیست‌بوم خواهد بود.

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با بیان این‌که بهترین دانشگاه‌های دنیا و استعدادهای برتر در تهران وجود دارد، خاطرنشان کرد: با استفاده از این پتانسیل می‌توانیم به سمت اقتصاد دانش‌بنیان حرکت کنیم.

ستاری با اشاره به ایجاد مراکز نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان در کنار دانشگاه‌ها، اضافه کرد: بر این اساس کلونی‌های جدیدی در کنار دانشگاه‌ها ایجاد شده است که ارتباط مستقیمی با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان دارد.

وی اضافه کرد: آینده تهران اقتصاد دانش‌بنیان است و در این راستا باید اثبات کنیم که در کنار مراکز تفریحی و تجاری، نهادهایی ایجاد شده است که می‌تواند در جهت ایجاد شهر دانش‌بنیان ما را هدایت کند.

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با اشاره به ایجاد شبکه نوآوری تهران، اظهار کرد: در این شبکه امکانات زیادی به شرکت‌های دانش‌بنیان داده می‌شود. شرکت‌هایی که زیرساخت فیزیکی ندارند و مزیت آنها این است که بزرگ شدن آنها ربطی به زیرساخت فیزیکی ندارد، بلکه دارایی‌های دانشی آنها موجب پویایی شرکت‌ها شده است.

به گفته وی، بر این اساس شاهد هستیم که در فضای مجازی، کسب‌وکارهای جدیدی ایجاد شده است.

رییس بنیاد ملی نخبگان اضافه کرد: بر این اساس پیام ما در شبکه نوآوری تهران این است که تهران راهی ندارد جز آنکه به سمت شهر دانش‌بنیان حرکت کند.

ستاری همچنین تاکید کرد: با کلونی‌هایی که ایجاد شده، می‌توانیم در سال‌های آینده امیدوار باشیم که می‌توانیم به سمت شهر دانش‌بنیان حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: از سه هزار شرکت دانش‌بنیان، 50 تا 60 درصد آن در شهر تهران و حومه مستقر شده است؛ از این رو تهران دارای پتانسیل خوبی است.

معاون علمی‌وفناوری رییس‌جمهور با بیان اینکه آنچه که آینده اقتصاد کشور را می‌سازد، جوانانی است که در شرکت‌های دانش‌بنیان به کارآفرینی مشغول‌ هستند و تاکید کرد: مطمئنم که اگر این مدل به خوبی در کشور پیاده‌سازی شود، در کل کشور قابل اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha