• یکشنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 95122214034
  • منبع : نمایندگی خوزستان

آنتونی اورسو: دنیای وزنه‌برداری به این باور رسیده که زمان تغییر است

آنتونی اورسو: دنیای وزنه‌برداری به این باور رسیده که زمان تغییر است

رییس کنفدراسیون وزنه‌برداری اروپا گفت: دنیای وزنه‌برداری به این باور رسیده است که زمان تغییر است.

آنتونیو اورسو در گفت‌وگو با ایسنا، در ابتدا در خصوص سطح مسابقات بین‌المللی در اهواز، اظهار کرد: سطح و مدیریت برگزاری مسابقات بسیار بالا است، البته من را شگفت‌زده نمی کند، چرا که ایران همیشه در این زمینه موفق و بسیار خوب بوده است.

او درباره برگزاری کلاس‌های مبارزه با دوپینگ و علم تمرین در حاشیه برگزاری این پیکارها هم عنوان کرد: سطح کلاس بسیار بالا بود و من از همه نظر بسیار خوشحالم و باید مجددا به فدراسیون وزنه‌برداری ایران برای برگزاری کلاس‌های مبارزه با دوپینگ و علم تمرین تبریک بگویم. این دو موضوع بسیار مهم هستند و در کنار هم نیز مشخص می‌کنند که کسانی که علم تمرین نداشته باشند، درکی از دوپینگ هم ندارد و با آن هم مبارزه نمی‌کنند. به هر حال اتفاق بزرگی است که ایران چنین کلاس‌هایی را به صورت هم‌زمان برگزار می کند.

رییس کنفدراسیون وزنه‌برداری اروپا هم‌چنین درباره کاندیداتوری‌اش برای ریاست فدراسیون جهانی، گفت: برنامه اصلی من تغییر اساسی در سیستم مدیریتی فدراسیون جهانی و تلاش برای پاکسازی این رشته به صورت کامل از دوپینگ و ایجاد شانس و فرصت برای تمام کشورها جهت کسب مدال است.

وی در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه برای خودتان در این انتخابات شانس قائل هستید؟ عنوان کرد: من فقط یک رای بیش‌تر از سایر کاندیداها لازم دارم. 

آنتونیو اورسو هم‌چنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که اگر تاماش آیان و آتیلا آدامفی هم برای احراز این سمت کاندیدا شوند، چقدر برای خودتان شانس پیروز شدن در انتخابات را قائل هستید؟ گفت: باید بگویم که دنیای وزنه‌برداری به این باور رسیده است که زمان برای تغییر است و این تغییر باید در تمام ابعاد صورت بگیرد و برای سایر افراد و کشورها فرصت کافی ایجاد شود.

او افزود: تاماش آیان برای بخشی از تاریخ این رشته، فردی بسیار مهم و موثر بوده است ولی اکنون نیاز به تغییرات است تا وزنه‌برداری طبق دنیای مدرن و روز حرکت کند.

رییس کنفدراسیون وزنه‌برداری اروپا بیان کرد: برای آتیلا شانسی نمی‌بینم و او اصلا برنده نخواهد شد ولی تاماش این شانس را دارد، چرا که او از یک مزیتی برخوردار است و آن این است که ریاست و مدیریت فدراسیون جهانی در دست او است و این یک امتیاز ویژه است که در حال حاضر دارد ولی باورم این است که اکنون همه دنبال یک انتخابات آزاد هستند.

وی هم‌چنین در پاسخ به این سوال که اگر شما به عنوان رییس فدراسیون جهانی انتخاب شوید، تعامل‌تان با ایران چگونه خواهد بود و چقدر از مسوولان ایرانی در فدراسیون جهانی استفاده می‌کنید؟ گفت: قطعا فدراسیون وزنه‌برداری ایران، بزرگ‌ترین و با تجربه‌ترین فدراسیون وزنه‌برداری دنیا است و انتخاب من در فدراسیون جهانی باعث خواهد شد، به این نیت که از تجارب و فعالیت‌های فدراسیون ایران جهت توسعه ورزش وزنه‌برداری در سایر کشورها استفاده کنیم، تعامل و نزدیکی با فدراسیون ایران بیش‌تر از قبل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha