• یکشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۰:۵۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 96012711420
  • خبرنگار : 71536

بهبود عملکرد سازمان لیگ در برگزاری بازی‌های لیگ شانزدهم

بهبود عملکرد سازمان لیگ در برگزاری بازی‌های لیگ شانزدهم

بیش از ۵۰ درصد بازی های لیگ شانزدهم در روز های پنج شنبه و جمعه برگزار می شود که این موضوع نشانگر بهبود عملکرد سازمان لیگ در تدوین تقویم لیگ برتر است.

به گزارش ایسنا، لیگ برتر شانزدهم با تمام تعطیلات و وقفه‌های موجود به آخرین روزهای خود نزدیک می شود. این در حالی است که روز گذشته پرسپولیس به عنوان قهرمان لیگ شانزدهم معرفی شد و سایر تیم‌ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا و بقا در لیگ برتر می جنگدند.

سه هفته باقی مانده لیگ برتر به جز دیدار پرسپولیس و پدیده که به یک روز جلوتر موکول شد، همزمان خواهد بود و به نظر نمی رسد تغییر زیادی در برنامه مسابقات به وجود بیاید.

سازمان لیگ فوتبال ایران که از چند سال قبل اقدام به تدوین تقویم مسابقات پیش از شروع لیگ برتر کرده بود، امسال از نظر برنامه‌ریزی و برگزاری بازی‌ها در روزهای تعطیل بهتر از گذشته عمل کرد و بازی‌ها کمی با تغییر روز مواجه شدند مگر اینکه شرایط جوی امکان برگزاری بازی ها را بدهد.

همچنین از ویژگی های تقویم لیگ شانزدهم، جلوگیری از طولانی شدن هفته خاصی از مسابقات بود و اکثر هفته های لیگ برتر در دو روز برگزار شد. در این فصل از مسابقات لیگ برتر، بیش از ۵۰ درصد بازی ها در روزهای پنج شنبه و جمعه برگزار شده که زمان مناسب‌تری به نسبت دیگر روزهای هفته برای تماشای بازی‌ها است.

طبق این برنامه که هنوز سه هفته از آن باقی مانده، در مجموع ۲۴۰ بازی در طول ۳۰ هفته لیگ برتر برگزار می‌شود که از این تعداد ۴۲ دیدار در روز شنبه، ۱۵ دیدار در روز یک شنبه، ۱۵ دیدار روز دوشنبه، ۱۲ دیدار روز سه شنبه، ۱۵ دیدار روز چهارشنبه، ۷۱ بازی در روز پنج‌شنبه و ۷۰ بازی در روز جمعه برگزار می‌شود.

طبق این آمار، روز شنبه، که نخستین روز از هفته محسوب می‌شود، بعد از پنج شنبه و جمعه، بیشترین تعداد بازی را به خود دیده است.

در میان پراکندگی برگزاری هفته خاصی از بازی‌ها هم باید به هفته بیست و سوم اشاره کرد که هشت دیدار این هفته در روزهای سه شنبه، پنج شنبه، جمعه، شنبه و جمعه برگزار شده است. البته دیدار ماشین سازی و نفت در این هفته از مسابقات به دلیل شرایط نامساعد جوی در تبریز به تعویق افتاده بود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha