• دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۷:۱۱
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96012812590
  • منبع : نمایندگی کردستان

چاپ 15 عنوان کتاب توسط اساتید دانشگاه پیام نور کردستان

چاپ 15 عنوان کتاب توسط اساتید دانشگاه پیام نور کردستان

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان گفت: هم اکنون 15 هزار دانشجو در مراکز و واحدهای دانشگاه‌ پیام نور استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.

‌به گزارش ایسنا، اسکندر مرادی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کردستان، اظهار کرد: دانشگاه پیام نور بزرگترین دانشگاه دولتی در کشور اسیت که در تمامی استان‌های کشور شعبه دارد.

وی افزود: دانشگاه پیام نور استان کردستان دارای چهار مرکز در شهرهای سنندج، سقز، مریوان و بیجار و پنج واحد در شهرهای بانه، قروه، سروآباد، دیواندره و کامیاران است.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با اشاره به اینکه در سال 1367 اولین دانشگاه پیام نور استان در شهرستان سقز راه اندازی شده است، عنوان کرد: تاکنون 30 هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شده‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون 15 هزار دانشجو در مراکز و واحدهای دانشگاه‌ پیام نور استان کردستان مشغول به تحصیل هستند.

مرادی بیان کرد: 120 رشته و گرایش در مقطع کارشناسی و 23 رشته و گرایش در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه وجود دارد و 80 عضو هیات علمی هم در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه حدود 95 درصد از مدیران و کارکنان دانشگاه پیام نور استان، بومی و اهل تسنن هستند، تصریح کرد: حدود یک هزار استاد مدعوم هم در دانشگاه پیام نور کردستان مشغول به تدریس هستند.

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان ادامه داد: در سال گذشته اساتید این دانشگاه 15 عنوان کتاب چاپ کردند که به عنوان منبع درسی در کل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت انجمن‌ها و کانون‌های فرهنگی، علمی و ادبی در دانشگاه پیام نور کردستان، اعلام کرد: در سطح استان 71 انجمن علمی، 45 کانون فرهنگی، 16 تشکل سیاسی و 34 نشریه دوزبانه در دانشگاه پیام نور فعالیت دارند.

مرادی با اشاره به برگزاری 310 مراسم توسط انجمن‌ها و کانون‌های دانشگاه‌های پیام نور استان در سال گذشته، تصریح کرد: سیاست ما برجسته کردن مفاخر فرهنگی استان است که در همین راستا تجلیل از استاد "عثمان هورامی"، استاد "عطا نهایی"، استاد "عمر فاروقی" و ... بخشی از این موارد بوده است.

وی برگزاری 31 کرسی آزاداندیشی در مورد مسایل مختلف استان و 38 همایش توسط کانون‌ها و انجمن‌های دانشگاه را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

برگزاری همایش بزرگداشت استاد "عبدالکریم مدرس" در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور کردستان با عنوان اینکه در سال 96 هم سیاست دانشگاه تاکید بر مسایل فرهنگی استان است؛ از برگزاری همایش بزرگداشت استاد "عبدالکریم مدرس" یکی از اندیشمندان و مفاخر کُرد در دانشگاه پیام نور استان در پاییز سال جاری خبر داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فاز 3 مرکز پیام نور سنندج هم در سال جاری تکمیل می‌شود، گفت: از مهرماه سال جاری نیز رشته مطالعات فرهنگی در مقطع کارشناسی ارشد به مجموع رشته‌های این دانشگاه اضافه می‌شود.

حجت الاسلام عبدالمهدی عربشاهی، نماینده دفتر نهاد رهبری در دانشگاه پیام نور استان هم در این جلسه از برگزاری طرح ضیافت اندیشه دانشجویی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح با شرکت دانشجویان سه استان کرمانشاه، کردستان و ایلام و به میزبانی استان کردستان در سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha