• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96012913400
  • خبرنگار : 30057

ارائه راهکارهای هوشمند سازی شهر و اشیا در دانشگاه اصفهان

ارائه راهکارهای هوشمند سازی شهر و اشیا در دانشگاه اصفهان

دانشگاه اصفهان در راستای توسعه هوش مصنوعی و هوشمند سازی اشیا اقدام به برگزاری کنفرانس اینترنت اشیا کرده است.

دکتر سید امیرحسن منجمی دبیر کنفرانس اینترنت اشیا و عضو هیأت علمی گروه هوش مصنوعی دانشگاه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه از زمان اختراع کامپیوتر تاکنون تحولات زیادی را طی کرده است، گفت: آخرین تحول مهم در این حوزه اینترنت اشیا بوده است.

وی ادامه داد: اینترنت اشیا به ما اجازه می‌دهد که ابزارهای محاسباتی منحصر به کامپیوترهای سنتی نمی‌شود بلکه اشیا متفاوتی همانند کامپیوتر به اینترنت متصل شوند که این اشیا شامل موارد متنوعی چون گلدان، دستبندی که به بیمار متصل است و یا خودرو ها هستند که می‌توانند به ابزارهای محاسباتی و اینترنت مجهز شوند.

منجمی اضافه کرد: تکنولوژی اینترنت اشیا به ما اجازه می‌دهد که و فرامین مورد نظر را به اشیا منتقل و اطلاعات و داده‌ها را از اشیا دریافت کنیم.

وی با اشاره به توسعه این علم در دنیا و ایران، خاطر نشان کرد: بر این اساس از سوی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان اقدام به برگزاری کنفرانس اینترنت اشیا باهدف معرفی این فناوری به جامعه علمی کرده است.

دبیر کنفرانس اینترنت اشیا با بیان اینکه این کنفرانس از فردا چهارشنبه 30 فروردین آغاز و تا پنج‌شنبه 31 فروردین ادامه دارد، افزود: در این دوره از کنفرانس 20 مقاله به صورت شفاهی و 40 مقاله در قالب پوستر ارائه می‌شود ضمن آنکه 2 پانل تخصصی در حوزه‌های کاربردی و ارتباط با صنعت برگزار خواهد شد.

منجمی تاکید کرد: در این کنفرانس در محورهایی چون «تکنولوژی‌های توانایی ساز»، «خدمات، ساختارها و برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا» و «اینترنت اشیا و علوم داد» بحث و تبادل نظر خواهد شد.

وی با اشاره به مقالات ارائه شده در این کنفرانس، یادآور شد: در مقالات ارائه شده به این کنفرانس موضوعاتی چون اینترنت اشیا و امنیت و حفظ حریم امنیت، راهکارهای هوشمند سازی اینترنت اشیا و ارتباط میان هوش مصنوعی و اشیا، شهر هوشمند و خانه های هوشمند و بهینه سازی مصرف انرژی و مواد خام مطرح شده است.

به گزارش ایسنا پرفسور رحیم تفضلی عضو هیات علمی دانشگاه ساری انگلستان، پرفسور حسین صراف زاده عضو هیات علمی مؤسسه فناوری  UNITEC نیوزیلند، دکتر محمد جواد امیدی عضو هیان علمی گروه مخابرات دانشگاه صنعتی اصفهان و دکتر اسلام ناظمی عضو هیات علمی دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه شهید بهشتی از جمله سخنرانان این کنفرانس هستند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha