• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96013013992
  • خبرنگار : 30057

تاکید وزیر علوم بر به اشتراک گذاردن تجهیزات و متخصصان آزمایشگاهی

تاکید وزیر علوم بر به اشتراک گذاردن تجهیزات و متخصصان آزمایشگاهی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ضرورت توجه ویژه به آموزش‌های بدو و حین خدمت در آزمایشگاه‌های مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی گفت: علاوه بر آن لازم است تا دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی امکانات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند و از ظرفیت‌های متخصصان خود استفاده بهینه کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی امروز به مناسبت روز آزمایشگاه و برگزاری دومین همایش تخصصی روسای آزمایشگاه‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران با ارسال پیامی بر توسعه آزمایشگاه‌ها و اشتراک تجهیزات آزمایشگاهی تاکید کرد.

وی در این پیام با تاکید بر اینکه سی‌ام فروردین‌ماه سالروز حکیم برجسته سیداسماعیل جرجانی است، گفت: این روز فرصت گرانبهایی است تا از زحمات گرانقدر عالمان و تلاشگران در حوزه علوم آزمایشگاهی کشور که خدمات ارزشمند آنها مسیر توسعه علمی را هموار می‌کند، قدردانی کنیم.

وی با اشاره به نامگذاری سال گذشته با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» ادامه داد: بر این اساس در جهت هم‌افزایی و همگرایی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور در بهره‌گیری حداکثری از امکانات به منظور نیل به جایگاه علمی مورد نظر در برنامه‌های کلان کشور و دستیابی به هدف بزرگ توسعه علمی اقدامات مهمی در ساماندهی نظام آزمایشگاهی در مجموعه وزارت علوم انجام پذیرفت.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: در قالب توسعه شبکه آزمایشگاه‌های علمی و دسترسی محققان و اساتید و صاحب‌نظران به منابع و امکانات موجود گام‌های موثری برای یکپارچه‌سازی و استفاده بهینه از آزمایشگاه‌های کشور برداشته شد و خوشبختانه در یک مسیر رو به پیشرفت قرار گرفتیم.

به گفته وی، تقویت و توسعه آزمایشگاه‌های مرکزی که در تمام دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و فناوری و پارک‌های علم و فناوری در حال شکل‌گیری است، از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

فرهادی با تاکید بر اینکه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» مزین شده است، یادآور شد: با این نامگذاری ضروری است به مؤلفه‌هایی که در این امور تاثیرگذارند، توجه بیشتری شود؛ از این رو اهمیت نیروی انسانی کارآمد، متخصص، مسؤول و صادق به عنوان موتور محرکه این عرصه بیشتر نمایان خواهد شد.

وی اضافه کرد: در این راستا امر آموزش به منظور ارتقای مهارت‌های تخصصی آزمایشگاهی در تولید و ارائه خدمات آزمایشگاهی و پژوهشی بسیار بااهمیت است و نیاز است تا دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به آموزش‌های بدو و حین خدمت توجه ویژه داشته باشند. همچنین لازم است همه دانشگاه‌ها و موسسات امکانات خود را با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از ظرفیت‌های متخصصان خود استفاده بهینه کنند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به برخی از محدودیت‌های درون و برون‌سازمانی مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی اظهار کرد: علی‌رغم این محدودیت‌ها با بلندهمتی و همکاری پرسنل فداکار نظام علمی کشور دستاوردهای بسیار ارزنده‌ای در سطح منطقه و بین‌المللی حاصل شده که بدون شک نقش تمامی عزیزان این عرصه، مدیران و برنامه‌ریزان و آنهایی که در آزمایشگاه‌ها با وجود انواع خطرات و آلودگی‌های محیطی خدمات شایانی انجام داده‌اند و گمنام مانده‌اند، بر کسی پوشیده نیست.

فرهادی در انتهای پیام آورده است: اینجانب وظیفه خود می‌دانم که در این روز که به این عزیزان اختصاص دارد، مراتب امتنان خود را از زحمات بی‌دریغشان اعلام کنم. از مسؤولان دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و فناوری انتظار دارم برای رفع نیازمندی‌های آنها تلاش کنند تا موجبات دلگرمی هر چه بیشتر آنها فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha