• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۸:۲۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96013014240
  • خبرنگار : 71568

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاد دانشگاهی مطرح کرد

پیش‌بینی 600 رویداد کارآفرینی در برنامه ششم/راه‌اندازی کانون‌های شکوفایی، خلاقیت و نوآوری

پیش‌بینی 600 رویداد کارآفرینی در برنامه ششم/راه‌اندازی کانون‌های شکوفایی، خلاقیت و نوآوری

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در برنامه‌ ششم توسعه‌ 600 رویداد کارآفرینی پیش‌بینی شده است،‌گفت: در برنامه‌ ششم راه‌اندازی کانون‌های شکوفایی، خلاقیت و نوآوری پیش‌بینی شده است و این کانون‌ها به عنوان حلقه‌های واسط عمل می‌کنند.

به گزارش ایسنا، با حضور دکتر بیجندی معاون جهاد دانشگاهی و رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان، جلسه‌ شورای ستفای واحد صنعتی اصفهان به منظور بررسی برنامه‌ها و راهکارهای گسترش فعالیت شعبه‌ ستفای واحد و راه‌اندازی کلینیک تخصصی کسب و کار تشکیل شد.

دکتر بیجندی در این جلسه ضمن تقدیر از اعضای شورای ستفای واحد که از مجموعه‌ شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و بخش خصوصی هستند، گفت: حضور صاحب‌نظران خارج از مجموعه‌ جهاددانشگاهی و همراهی تیم‌های خوب در جهاددانشگاهی به خصوص در بعد فکری و راهنمایی موجب موفقیت‌های ما در حوزه‌های مختلف شده است.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری افزود: خوشبختانه در جهاددانشگاهی از ابتدا نگاهمان به پژوهش همراه با تجاری‌سازی و کارهای عملیاتی بوده است که پژوهشگاه رویان و پژوهشکده‌ گیاهان دارویی از مصداق‌های این ادعاست.

وی با بیان این مطلب که معتقدیم خیلی از فعالیت‌های جدیدمان را نیز باید بر همین اساس پایه‌ریزی و برنامه‌ریزی کنیم، خاطرنشان کرد: بحث جدی که در ستاد مرکزی مطرح بوده، این است که باید از تمام ظرفیت و پتانسیل‌های جهاددانشگاهی استفاده شود تا فعالیت‌های انجام شده رسوب نکرده و به نتیجه برسد.

رئیس سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان با اشاره به اینکه در برنامه‌ ششم توسعه‌ 600 رویداد کارآفرین پیش‌بینی شده است، افزود: این رویدادها با توجه به ظرفیت‌های استان و منطقه برگزار خواهد شد که در این زمینه سیاست‌گذاری‌ها از طرف ستاد به واحدها اعلام خواهد شد و شعب ستفا برگزارکننده خواهند بود و با وصل کردن این حلقه‌ها به همدیگر اتفاقات خوبی در این شعب شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به راه‌اندازی کلینیک تخصصی کسب و کار در واحد صنعتی اصفهان، افزود: در برنامه‌ ششم راه‌اندازی کانون‌های شکوفایی، خلاقیت و نوآوری پیش‌بینی شده است و این کانون‌ها به عنوان حلقه‌های واسط عمل کرده و به نوعی رویدادهای کارآفرینی با وجود فعالیت این کانون‌ها و کلینیک‌ها به مراکز رشد و شهرک‌های علمی و تحقیقاتی و پارک‌های علم و فناوری وصل خواهند شد و خروجی‌های خوبی خواهند داشت.

بیجندی افزود: فعالیت‌های خود را در حوزه‌ روابط بین‌الملل آغاز کرده‌ایم و اولین تیم ویژه‌ نیز از کشور مالزی به ایران دعوت شده‌اند و در بحث تجاری‌سازی و برندسازی اقدام خواهیم کرد. همچنین مذاکراتی هم با رئیس مرکز نوآوری دانشگاه ملی نیوزلند در این خصوص صورت پذیرفته است.

در ادامه مرتضی تیموری، رئیس واحد صنعتی اصفهان در این شورا گفت: فعالیت‌های دوره‌ جدید شعبه‌ ستفای واحد که حدود 6 ماه از آن می‌گذرد، با رویکرد جدید و برنامه‌های متنوع و هدفمند آغاز شده است.

تیموری افزود: کلینیک تخصصی کسب‌وکار با بهره‌مندی از تجارب واحدها با روش جدید و مطلوب‌تر راه‌اندازی خواهد شد و گسترش می‌یابد.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی،  در این جلسه ابوالفضل کرمی، مدیر شعبه‌ ستفای واحد صنعتی اصفهان به ارائه گزارش و تشریح برنامه‌های ششم توسعه‌ شعبه پرداخت. همچنین در این جلسه مهندس حسینی رئیس مرکز اطلاع‌رسانی بازار کار، مهندس حدیدی مدیر مراکز رشد شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و عضو شورای ستفای واحد و مهندس مؤمنی عضو شورای ستفای واحد صنعتی اصفهان به ارائه‌ دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha