• شنبه / ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96020200907
  • منبع : نمایندگی همدان

وزیر علوم مطرح کرد

کاهش 100هزار نفری متقاضیان تحصیل در رشته‌های فنی مهندسی

کاهش 100هزار نفری متقاضیان تحصیل در رشته‌های فنی مهندسی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به کاهش استقبال از رشته‌های فنی و مهندسی اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه‌های فنی و مهندسی در کنکور 250 هزار نفر است که کل پذیرش سال گذشته 150 هزار نفر بوده که کاهش چشمگیر 100 هزار نفری را داشته‌ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی شنبه 2 اردیبهشت در جمع تعدادی از مدیران و اساتید دانشگاه صنعتی همدان، با بیان اینکه دانشگاه‌های صنعتی در کشور جوان هستند، اظهار کرد: برای همکاری و پیشرفت دانشگاه‌های صنعتی در کشور نیازمند حمایت مسئولان استانی و صنعتگران و تلاش و فعالیت دانشگاهیان هستیم.

وی با تأکید بر لزوم توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور عنوان کرد: راه‌اندازی و توسعه دانشگاه‌های صنعتی یکی از مهمترین عوامل و بسترها برای تحقق اصل مهم ارتباط صنعت و دانشگاه است که باید روند موجود در این زمینه به سرعت توسعه یابد.

فرهادی به انجام مناسب رسالت‌های محوله دانشگاه صنعتی همدان اشاره و خاطرنشان کرد: شاهدیم مأموریت‌های تعهد شده در این دانشگاه به خوبی عملیاتی شده است.

وی تصریج کرد: یکی از اولویت‌های ما این است که رشته‌های مهارتی ایجاد شود بنابراین در زمینه‌های فنی و مهندسی که نیاز منطقه و استان است، باید ظرفیت دانشکده‌های فنی را ارتقاء داد.

وزیر علوم با اشاره به کاهش استقبال از رشته‌های فنی و مهندسی اظهار کرد: ظرفیت دانشگاه‌های فنی و مهندسی در کنکور 250 هزار نفر است که کل پذیرش سال گذشته 150 هزار نفر بوده که کاهش چشمگیر 100 هزار نفری را داشته‌ایم.

وی افزود: آموزش‌ها باید به سمت کاربردی و عملی‌تر شدن، کارورزی و کارآموزی و ارتباط با صنعت حرکت کند و دانشجویان دوره‌ای را در مراکز صنعتی مشغول به‌ کارآموزی باشند و کار عملی انجام دهند.

فرهادی یادآور شد: ارتقای کیفیت آموزش‌های عالی از ابتدا در دولت تدبیر و امید مطرح بوده است و در این زمینه رشد خوبی را در چهار سال اخیر شاهد بوده‌ایم.

وزیر علوم درباره آخرین وضعیت بورسیه‌ها و جایابی آنها گفت: پرونده بورسیه کردن در دانشگاه‌ها تقریبا در وزارت علوم بسته شده است و از این پس در رشته‌هایی که کشور در آن ضعف دارد، حق بورسیه داده می‌شود.

وی تصریح کرد: بورسیه از این پس بر عهده دانشگاه‌ها است و باید خود پذیرش و بورسیه را انجام دهند تا مشکلات گذشته به وجود نیاید.

وزیر علوم با اشاره به جانمایی برای افرادی که از بورسیه بازمی‌گردند، ادامه داد: مشکل تعداد زیادی از این دانشجویان حل شده اما در دانشگاه کرمانشاه 16 نفر از افرادی که بورسیه شده‌اند در حال بازگشت هستند که این موضوع دانشگاه و وزارت علوم را با مشکل مواجه کرده است.

وی افزود: کمیته خاصی برای مسأله فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و بورسیه‌ها تعیین شده تا آنها که واقعا واجد شرایط علمی هستند، بررسی شده و با دانشگاه‌هایی که متقاضی آنها بودند، مذاکره شود و یا در دانشگاه‌های دیگر پذیرش شوند.

انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha