• یکشنبه / ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۹:۰۷
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96020301816
  • منبع : نمایندگی لرستان

ارتقای سهم بودجه پژوهشی دانشگاه لرستان به 11 درصد

ارتقای سهم بودجه پژوهشی دانشگاه لرستان به 11 درصد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان گفت: سهم بودجه پژوهشی از بودجه‌ هزینه‌ای این دانشگاه به 11 درصد ارتقاء یافته است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فیضیان با اعلام این خبر اظهار کرد: در دوره قبل از دولت تدبیر و امید، سهم بودجه پژوهشی از بودجه‌ هزینه‌ای دانشگاه لرستان فقط سه درصد بود، در حالی که اکنون و در دوره دولت تدبیر و امید، این سهم به 11 درصد ارتقاء یافته است.

وی با بیان این که در دولت تدبیر و امید اقدامات خوبی در حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان انجام شده است، افزود: افزایش دو برابر گرنت هیات علمی و کمک هزینه انجام پایان‌نامه‌های دانشجویی از ابتدای سال 94، ساماندهی پایان‌نامه‌های دانشجویی در راستای مأموریت‌گرا بودن، راه‌اندازی مراکز آپا، شتاب‌دهنده و رشد به منظور مقابله با حمله‌های سایبری در دانشگاه و استان، تقویت اساسی آزمایشگاه مرکزی شماره یک و راه‌اندازی آزمایشگاه مرکزی شماره دو به منظور ممانعت از ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی به سایر دانشگاه‌ها و از سویی ارسال نمونه‌های آزمایشگاهی از دانشگاه اصفهان، چمران، اهواز، سیستان و بلوچستان، علوم پزشکی کرمانشاه و... به آزمایشگاه مرکزی دانشگاه لرستان برخی از این اقدامات است.

فیضیان، افتتاح کتابخانه مرکزی و تخصیص یک طبقه از آن به 11 هسته فناور و تلاش برای تبدیل آنها به شرکت‌های دانش‌بنیان، افزایش بهبود پهنای باند اینترنت دانشگاه از 30 مگابیت به 155 مگابیت، امکان استفاده دانشجویان دکترا و ارشد از منابع علمی به صورت آنلاین و آفلاین و ایجاد سالن‌های مطالعه مناسب جهت دانشجویان در سطح دانشگاه و خوابگاه‌ها را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه لرستان افزود: از دیگر کارهای اجرا شده در این بخش می‌توان به تقویت تیم‌های علمی از جمله الکترونیک و رباتیک و اعزام آنها به مسابقات کشوری که تا به حال در دانشگاه لرستان کم‌نظیر بوده است، راه‌اندازی ایستگاه تحقیقاتی گیاهان دارویی و مرکز تحقیقات بلوط و تجمیع و هدایت روان‌آب‌های دانشگاه جهت آبیاری فضای سبز و باغات احداثی اشاره کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha