• دوشنبه / ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96020402038
  • خبرنگار : 71568

به دلیل همزمانی با برنامه‌های انتخابات؛

زمان برگزاری اولین همایش ملی مراکز داده تغییر کرد

زمان برگزاری اولین همایش ملی مراکز داده تغییر کرد

زمان برگزاری اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها به دلیل هم‌زمانی با برنامه‌های دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تغییر کرد.

به گزارش ایسنا، ایرج مشک‌آبادی، دبیر اجرایی همایش در این باره گفت: اولین همایش ملی مراکز داده که قرار بود 18 تا 20 اردیبهشت 96 برگزار شود، به دلیل هم‌زمانی با برنامه‌های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و درخواست‌های مکرر مخاطبان همایش، حامیان رسانه‌ای، مالی و معنوی و با تصمیم کمیته اجرایی همایش به 12 تا 14 تیر ماه تغییر یافت.

وی با یادآوری این‌که اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها در سه محور «زیرساخت»، «سرویس‌ها» و «مدیریت و استراتژی» تدارک یافته است، افزود: همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها با هدف شناسایی و پاسخگویی به نیازها و چالش‌های حوزه‌های درگیر با فناوری اطلاعات و مراکز داده در قالب امور مشاوره، طراحی، یکپارچه‌سازی، اجرا، خدمات، نگهداری و ارزیابی برگزار می‌شود.

مشک‌آبادی ارائه مقالات برگزیده به صورت سخنرانی و پوستر، برگزاری نشست‌های تخصصی و برپایی 7 کارگاه آموزشی با حضور استادان ایرانی و خارجی از کشورهای چین و آلمان را از جمله برنامه‌های جنبی این رویداد علمی عنوان کرد.

کارشناس ارشد پژوهشی سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران افزود: مباحث مربوط به دیتاسنترهای سبز (مراکز داده سبز)، سرویس‌های مراکز داده و سیستم‌های ذخیره‌سازی و پردازش اطلاعات توسط استادان خارجی در کارگاه‌های آموزشی این همایش ارائه خواهد شد.

وی یادآور شد: استادان و صاحب‌نظران ایرانی حاضر در کارگاه‌های اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها نیز دستاوردها و یافته‌های علمی حوزه‌های مختلف همچون سیستم‌های مخابراتی، رایانش ابری، سیستم‌های کامپیوتری، کامپیوترهای سریع با پردازش بالا و سیستم‌های موبایل را به شرکت‌کنندگان آموزش خواهند داد.

مشک‌آبادی خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساخت، زیرشاخه‌های متنوعی همچون مکانیابی و طراحی ابنیه، سامانه‌های توزیع انرژی، سامانه‌های پایش و کنترل یکپارچه شرایط محیطی، سامانه‌های امنیت فیزیکی، زیرساخت فیزیکی شبکه، معماری و طراحی تجهیزات فعال شبکه، مدیریت بحران، تداوم کسب و کار به بحث و بررسی گذاشته می‌شود.

وی توضیح داد: محققان حاضر در این همایش در حوزه سرویس‌های مراکز داده نیز به بررسی و معرفی انواع سرویس‌های اطلاعاتی، سرویس‌های پردازشی و ذخیره‌سازی، سرویس‌های چند رسانه‌ای، سرویس‌های مدیریتی، سرویس‌های رایانش ابری، سرویس‌های زیرساختی و سرویس‌های امنیتی خواهند پرداخت.

به گفته وی، در حوزه مدیریت و استراتژی نیز مباحث مربوط به ضوابط و مقررات و استانداردهای مراکز داده، ممیزی و ارزیابی مراکز داده، اقتصاد مقاومتی، چالش‌های کسب و کار مراکز داده در کشور در این کنفرانس مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها به همت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و تحت تایید و حمایت پایگاه تخصصی سیویلکا برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای ثبت نام، حضور و ارائه مقاله در همایش و شرکت در کارگاه‌های ارائه شده می‌توانند به وب‌سایت www.dc-conf2017.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha