• سه‌شنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۲:۲۹
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96021207053
  • خبرنگار : 71568

فرهادی خبر داد

انعقاد تفاهم‌نامه وزارت علوم با معاومت علمی و سازمان انرژی اتمی

انعقاد تفاهم‌نامه وزارت علوم با معاومت علمی  و سازمان انرژی اتمی

وزیر علوم از انعقاد تفاهم‌نامه بین وزارت علوم با معاومت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری و سازمان انرژی اتمی خبر داد و گفت: تاسیس مرکز ملی لیزر و فعالیت در زمینه جوش (گداخت) هسته‌ای مهم‌ترین اساس این تفاهم‌نامه بود.

به گزارش ایسنا، محمد فرهادی امروز در مراسم رونمایی از سامانه «ساعت» در پژوهشگاه ایرانداک با بیان اینکه امروز سه اقدام خوب داشته‌ایم، اظهار کرد: پس از یک مدت طولانی بحث و بررسی‌هایی که بین وزارت علوم و معاونت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری و سازمان انرژی اتمی انجام شد، تفاهمنامه‌ای و به دنبال آن یک برنامه عملی در دو زمینه اساسی امضا شد که یکی از آن‌ها در زمینه تاسیس مرکز ملی لیزر و دیگری در زمینه جوش (گداخت) هسته‌ای بود.

وزیر علوم در ادامه با اشاره به روز معلم و برگزاری چهارمین نشست آموزشی دانشگاه تهران در این دانشگاه، افزود: امروز نمایشگاه دستاوردهای دانش، پژوهش و تولیدات (محصولات عرضه شده در بازار و بعضا صادر شده و یا در آستانه تولید انبوه) در پارک علم و فناوری و مرکز رشد دانشگاه تهران نیز دایر شد.

فرهادی با اشاره به یکی از طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه، گفت: محققان این طرح، با توجه به پرآب بودن هندوانه، پیوند تولید هندوانه و کدو را عملیاتی کرده بودند که بسیار قابل تامل است.

وی در ادامه با اشاره به رونمایی از سامانه «ساعت» گفت: این سامانه به عدم انجام پژوهش تکراری و پراکنده کمک می‌کند و می‌تواند نیازهای منطقه‌ای و ملی را رفع کند.

وزیر علوم با بیان اینکه ایرانداک یکی از پژوهشگاه‌های کلیدی و حاکمیتی در حوزه علم، فناوری و آموزش است، افزود: متمرکز شدن بر پژوهش در کشور، به آمایش کمک فراوانی می‌کند. البته هم‌اکنون در سطح استان‌ها با محوریت استاندار شورای پژوهشی استان‌ها تشکیل شده است. اما این سامانه کمک بسیار شایانی به تمرکز بر پژوهش می‌کند.

فرهادی همچنین تاکید کرد: باید بیش از پیش به ایرانداک توجه کرد تا این پژوهشگاه بتواند سرویس‌های خوبی را به مراکز علمی و دانشگاه‌ها ارائه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha