• چهارشنبه / ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۷
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96021308153
  • خبرنگار : 30057

برترین‌های نمایشگاه چاپ سه‌بعدی معرفی شدند

برترین‌های نمایشگاه چاپ سه‌بعدی معرفی شدند

نمایشگاه چاپ سه بعدی با معرفی برترین‌های این حوزه به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسنا، درمراسم اختتامیه نمایشگاه چاپ سه بعدی و مسابقه بهترین پرینتر ایرانی که با حضور محمود مهردادشکریه دبیر ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته و اساتید و فعالان این حوزه برگزار و برترین‌های این رویداد معرفی شد.

در این مراسم 6 طرح به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شد که نفرات برتر در بخش پرینترهای سه بعدی فیلامنتی (FDM) به این شرح است:

مقام نخست به دستگاه 3L تعلق گرفت که جایزه نقدی 80 میلیون ریالی را دریافت کرد.

مقام دوم به دستگاه Hermes اختصاص گرفت و برنده جایزه نقدی 60 میلیون ریالی شد.

مقام سوم به دستگاه S-Diaco اختصاص یافت که جایزه نقدی 40 میلیون ریالی را کسب کرد.

در بخش پرینترهای سه بعدی رزینی (DLP\SLA) نیز مقام نخست به دستگاه Parsa 3D اختصاص یافت و برنده جایزه نقدی 100 میلیون ریالی شد و دستگاه SD1280 به عنوان مقام دوم برنده جایزه نقدی 70 میلیون ریالی شد.

به گزارش ایسنا، مهرداد محمود شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی در مراسم اختتامیه نمایشگاه چاپ سه بعدی با بیان اینکه فناوری چاپ سه بعدی فناوری جدید و نوپایی است، اظهار کرد: این نمایشگاه گردهمایی فعالان این عرصه است تا جایگاه کشور در این حوزه را شناسایی کنیم و به تفاوت و اختلافمان با استانداردهای بین‌المللی پی برده شود. در نتیجه این مسابقه می‌توان مسیرمان برای رسیدن به پیشرفت در این عرصه را مشخص کند.

وی با بیان اینکه مطالعات جدی در حوزه این فناوری در ستاد انجام شد که نشان از فاصله ‌ما با سایر کشورها دارد، گفت: دنیا با سرعت در حال تجربه تحولات جدی در این عرصه است. البته به همت بخش خصوصی تحولات خوبی نیز در کشور رخ داده اما این فعالیت‌ها همگی همانند نهالی نوپا هستند و تا به ثمر رسیدن آنها نیاز به زمان است.

دبیر ستاد توسعه فناوری مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، با اشاره به حمایت‌های این ستاد از شرکت‌های دانش بنیان، خاطر نشان کرد: در راستای ترویج، تبلیغ و فرهنگ سازی این شرکت‌ها، کلیپ‌های 5 تا 10 دقیقه‌ای به صورت سه زبانه (فارسی، عربی، انگلیسی) و تیزر معرفی محصولات برای پخش از شبکه‌های مختلف سیما یا شبکه‌های اجتماعی، انجام خواهد شد و معاونت علمی تا 70 درصد هزینه ساخت این کلیپ‌ها و تیزرها را پرداخت خواهد کرد.

شکریه همچنین به تدوین نقشه راه راهبردی حوزه‌ چاپ سه بعدی اشاره کرد و گفت: این نقشه‌ راه در واقع برنامه‌ 10 ساله برای رسیدن به وضعیت مطلوب در این حوزه را پیشنهاد می‌دهد. در واقع صادرات، سرمایه‌گذاری و رسیدن به سطح استاندارد مطلوب در این حوزه از نکات مد نظر در این نقشه راه است که نیاز به حمایت جدی دارد.

وی افزود: همچنین امسال قصد داریم انجمن چاپ سه بعدی ایران را تشکیل دهیم تا با فعالیت‌های خود چتری برای مجموعه دانشگاهی و صنعتی این حوزه باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha