• پنجشنبه / ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 96022818173
  • خبرنگار : 71491

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی: 

دانشگاهیان در انتخابات حضور فعال داشته باشند 

دانشگاهیان در انتخابات حضور فعال داشته باشند 

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی گفت: از دانشگاهیان تقاضا می کنیم در انتخابات حضور فعال داشته باشند و بدانند نتیجه انتخابات حتما در زندگی آنها موثر است. 

دکتر سید سعید هاشمی معاون آموزشی جهاد دانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در خصوص لزوم شرکت مردم در دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: قطعا سرنوشت هر مملکتی باید به دست خود مردم تعیین شود و وقتی خود مردم مشارکت داشته باشند امور بسیار بهتر جلو خواهد رفت و اگر مردم نسبت به سرنوشت خود حساسیتی نداشته باشند قاعدتا دولت مردان نیز به همین شکل حساسیت کمتری خواهند داشت. 

وی با بیان اینکه یکی از مواردی که برای سرنوشت کشور بسیار تعیین کننده و مهم است انتخاب رییس جمهور است گفت: قوانین کشور ما را قوه مجریه که در راس آن رییس جمهو قرار دارد باید اجرا کند و اگر می‌خواهیم شاهد شکوفایی، توسعه و پیشرفت کشور باشیم این می‌تواند با انتخاب ما در مسیر خوبی قرار گیرد و هرچه مشارکت بیشتر باشد نشان دهنده این است که مردم به کشور و توسعه آن علاقه‌مند هستند. 

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی ادامه داد: یک انتخاب غلط می‌تواند چندین سال کشور را در راه توسعه خود عقب بیاندازد و در کشور ما نیز این فراز و نشیب‌ها زیاد بوده است و ما از همه به ویژه دانشگاهیان تقاضا داریم که در انتخابات به صورت فعال شرکت کنند و بدانند نتیجه انتخابات حتما در زندگی و امور آن‌ها تاثیر خواهد داشت. 

وی افزود: یکی از عللی که مردم بعضا در انتخابات شرکت نمی‌کنند این است که فکر می‌کنند با انتخاب آن‌ها تغییری به وجود نمی‌آید، درحالیکه مردم باید بدانند که انتخاب آن ها می تواند در سرنوشت تک تک مردم کشور موثر باشد. 

دکتر هاشمی در خصوص انتظارات جامعه دانشگاهی از دولت آینده اظهار داشت: هرچه پیوند قوی‌تری بین دولت و دانشگاه باشد قطعا این می‌تواند یک شاه کلید رشد، پیشرفت و توسعه کشور باشد. 

وی گفت: متاسفانه ارتباط بین دانشگاه،  بخش‌های مختلف جامعه ما و دولت ضعیف است و اگر ارتباط بین دانشگاه و بخش‌های مختلف مثل صنعت، کشاورزی و خدمات را بخواهیم در صورتی می‌تواند این ارتباط به خوبی شکل بگیرد که ارتباط بین دولت و دانشگاه به طور مناسبی شکل گرفته باشد، پیوند درست و قابل قبولی باشد به دلیل اینکه در حال حاضر نخبگان و دانشمندان در مراکز علمی و دانشگاهی هستند. 

معاون آموزشی جهاد دانشگاهی تصریح کرد: دانشگاهیان مشاوران خوبی در حوزه‌های مختلف دولت و بخش خصوصی هستند و شاه کلید توسعه در پیوند بین مراکز دانشگاهی و بدنه دولت است.  

وی افزود: به توجه به اینکه امسال سال تولید و اشتغال نامگذاری شده است باید دانست چه در بخش تولید و چه در بخش اشتغال اگر روح علمی حاکم نباشد نمی‌توانیم مشکلی را حل کنیم و هرجا مشکلی وجود دارد قطعا به کمک نخبگان و دانشگاهیان و افرادی که در این حوزه به طور علمی بحث را متوجه شده اند حل خواهد شد و نمی‌تواند یک مدیر صرفا و به تنهایی این مشکلات را مرتفع کند و حتما باید یک پشتوانه علمی داشته باشد که این پشتوانه علمی قطعا در دانشگاه است . 

دکتر هاشمی اظهار کرد: اگر از اقتصاد مقاومتی حرف می‌زنیم نمی‌شود بگوییم دانش در آن جایگاهی ندارد و قطعا پایه اقتصاد مقاومتی اقتصاد دانش‌بنیان است و لازمه‌اش این است که دانشگاهیان در این موضوعات شرکت پیدا کنند اما این مشارکت و پیوند کمی ضعیف است و انتظار این است که دولت این گام را بردارد و این پیوند را قوی‌تر و بهتر ایجاد کند تا شاهد توسعه کشور  و پیشرفت کشور به ترتیبی که در شان کشور است باشیم. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: بار دیگر به همه توصیه می‌کنیم در انتخابات روز جمعه شرکت کنند چرا که سرنوشت خود و کشور شان را رقم می‌زنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha