• یکشنبه / ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 96023120482
  • خبرنگار : 71589

تلاش انگلیسی‌ها برای از بین بردن تاثیر منفی برگزیت در آموزش عالی

تلاش انگلیسی‌ها برای از بین بردن تاثیر منفی برگزیت در آموزش عالی

انگلیسی‌ها سعی دارند بر خلاف واقعیت، ثابت کنند با وجود برگزیت و قانون محدودیت مهاجرپذیری، همچنان علاقه‌مند به پذیرش دانشجویان خارجی هستند و با آغوش باز به آنها خوشامد می‌گویند.

به گزارش ایسنا و به نقل از گاردین، اگر دولت این کار را نکند، بخش آموزش عالی انگلیس باید این وظیفه را به عهده بگیرد و این دانشجویان را به تحصیل در انگلیس متقاعد و تشویق کند.

زمانیکه دولت با مستثنی کردن دانشجویان بین‌المللی از محدودیت مهاجرپذیری مخالفت کرد، بخش آموزش عالی واکنشی منفعلانه از خود نشان داد. الان هم گفته می‌شود بیانیه تعهد محافظه‌کاران مبنی بر کاهش ده‌ها هزار نفری مهاجرت خالص ادامه خواهد داشت. بنابراین مسئولیت قانع کردن و خوشامدگویی به دانشجویان خارجی تنها بر گردن خود دانشگاهها افتاده است.

لازم به ذکر است که حضور دانشجویان خارجی در انگلیس در سال 2016 بالغ بر 11 میلیارد پوند برای اقتصاد این کشور عایدی داشته است.

اما تصمیمات دولت پیام‌های بدی را به باقی کشورهای دنیا مخابره می‌کند و این باعث شرمساری است، چرا که از زمانی که دانشجویان و افراد تحصیل کرده برای ادامه تحصیل یا کار به انگلیس آمده‌اند موجب پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در بخش آموزش عالی، جامعه انگلیس و اقتصاد آن شده‌اند. آن‌ها همچنین کمک کرده‌اند تا انگلیس در دنیا تبدیل به یک رهبر و پیشرو در زمینه ابداعات و اختراعات و تحقیقات علمی شود.

اما کمیته منتخب آموزش اروپا اخیرا گزارش داده است که تعداد دانشجویان کارشناسی اتحادیه اروپا طی سال گذشته 7.4 درصد افت داشته است و این به عدم قطعیت در برگزیت ادامه می‌دهد. بر اساس پژوهشی با عنوان پژوهش هابسون، 36 درصد از دانشجویان خارجی که متقاضی تحصیل در اروپا هستند اعلام کرده‌اند پس از همه‌پرسی برگزیت، تمایل کمتری برای ادامه تحصیل در انگلیس دارند.

با این حال نتایج نظرسنجی امسال از 27 هزار دانشجوی خارجی متقاضی ادامه تحصیل در اروپا نشان می‌دهد تنها 13 درصد از آنان تمایل کمتری به تحصیل در انگلیس دارند. شاید این آمار نشان‌دهنده این است که نگاه منفی به انگلیس در مقایسه با چند ماه پیش که متاثر از برگزیت بود، کمتر شده است.

تبلیغات گسترده‌ و ایجاد کمپین‌هایی نظیر "ما جهانی هستیم" (#WeAreInternational) و "لندن باز است" (#LondonIsOpen) تاثیر بسزایی در کاهش این دید منفی و افزایش تقاضا برای تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس داشته است. به طوری که 84 درصد از افراد گفته‌اند این کمپین‌ها تاثیر زیادی روی تعدیل نگاهشان و متقاعد شدنشان برای تحصیل در انگلیس داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha