• چهارشنبه / ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96033117977
  • خبرنگار : 30057

اجرای 81 پروژه تحقیقاتی در مرکز تحقیقات اعصاب کودکان

اجرای 81 پروژه تحقیقاتی در مرکز تحقیقات اعصاب کودکان

معاون آموزشی مرکز تحقیقات اعصاب کودکان بیمارستان مفید از اجرای 81 پروژه تحقیقاتی در حوزه اعصاب کودکان خبر داد و گفت: علاوه بر آن سامانه‌ای برای ثبت بیماری‌های عصبی و نورومتابولیک راه‌اندازی شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر پروانه کریم‌زاده در بازدید امروز دکتر خرازی، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی از مرکز تحقیقات اعصاب کودکان بیمارستان مفید با بیان اینکه این مرکز تحقیقات از سال 2006 تاسیس شده است، افزود: گسترش تحقیقات چندمنظوره در درمان بیماری‌های اعصاب کودکان، طراحی سامانه مشاوره ژنتیک، تدوین راهنماها و پروتکل‌های درمانی و تشخیص بیماری‌های اعصاب کودکان و گسترش تحقیقات کمی و کیفی در این حوزه از جمله اهداف این مرکز است.

وی با اشاره به همکاری‌های بین‌المللی این مرکز خاطرنشان کرد: در این راستا اقدام به انتشار مجله علمی پژوهشی اعصاب اطفال از سال 2006 کردیم که این مجله در پاب مد، آی‌اس‌آی و اسکوپوس به ثبت رسیده است.

کریم‌زاده با تاکید بر اینکه این مرکز به عنوان قطب تحقیقات اعصاب اطفال به تصویب وزارت بهداشت رسیده است، ادامه داد: این مرکز به منظور توسعه پژوهش‌ها با مراکز تحقیقاتی بین‌المللی همچون دانشگاه گوتنبرگ سوئد و برخی از انجمن‌های بین‌المللی بیماری‌های اعصاب، آسیایی (AOCNA) و (ICNA) همکاری دارد.

معاون آموزشی مرکز تحقیقات اعصاب کودکان بیمارستان مفید با اشاره به همکاری‌های این مرکز با شبکه تحقیقات طب زیستی و سلول‌های بنیادی، مرکز تحقیقات سلامت کودکان و انجمن اعصاب اطفال، خاطرنشان کرد: با تحقیقاتی که انجام شده تاکنون 150 مقاله منتشر شده است که از این تعداد 70 مقاله در مجلات بین‌المللی، 50 مقاله در آی‌اس‌آی و 60 مقاله در مجلات ملی منتشر شده است.

کریم‌زاده با تاکید بر اینکه تاکنون 81 پروژه تحقیقاتی در حوزه اعصاب اطفال اجرایی شده است، یادآور شد: غربالگری کودکان، تشخیص بیماری‌های ژنتیکی شناخته شده و غربالگری ام‌اس کودکان از جمله پروژه‌های تحقیقاتی است که اجرایی کردیم.

وی همچنین از اجرای تحقیقاتی در زمینه بررسی تاثیر سلول‌های بنیادی در فلج مغزی خبر داد و یادآور شد: علاوه بر آن اقدام به راه‌اندازی سامانه ثبت بیماری‌های عصبی و نورومتابولیک کرده‌ایم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha