• چهارشنبه / ۱۴ تیر ۱۳۹۶ / ۱۶:۰۶
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 96041407630
  • خبرنگار : 71277

تاماش آیان: زمانش رسیده که خانواده وزنه‌برداری با هم همکاری کنند

تاماش آیان: زمانش رسیده که خانواده وزنه‌برداری با هم همکاری  کنند

تاماش آیان رییس فدراسیون وزنه‌برداری در نامه‌ای به خانواده وزنه‌برداری از آن‌ها خواست تا از اختلاف جلوگیری کنند و با هم همکاری کنند تا جایگاه وزنه‌برداری در المپیک حفظ شود.

به گزارش ایسنا، تاماش آیان در بیانیه‌ای خطاب به همکاران و جامعه وزنه برداری نوشت: به دنبال اولین جلسه هیات اجرایی IWF بعد از انتخابات ریاست فدراسیون و مسابقه‌های جهانی جوانان در توکیو ژاپن وقت آن رسیده است که به ارزیابی‌هایی بپردازیم. با توجه به تصمیمات IOC برای برنامه توکیو ۲۰۲۰، ما نکاتی را در رابطه با بیشتر شدن تعداد رویدادها در برنامه ۲۰۲۰، کاهش تعداد ورزشکاران و افزایش تساوی جنسیتی منتشر کردیم. بعد از جلسه هیات اجرایی IOC،  من تماسی از سوی توماس باخ داشتم که من را از تصمیمات جدید و جدی که گرفته شده بود آگاه کرد.

او ادامه داد: اطلاعات زیر برای روشن‌تر شدن تغییرات اساسی است که پیش از این از سال‌های گذشته در جنبش المپیک و بازی‌های جهانی ایجاد شده است. هدف این است که مسابقه‌ها بیشتر بر روی جوانان تمرکز کند و با افزایش رویدادها ملت‌های بیشتری بتوانند در بازی‌ها شرکت کنند.قرار است که ۲۸۵ ورزشکار نسبت به مسابقه‌های ریو ۲۰۱۶ از بازی‌ها کاسته شود اما زنان بیشتری در المپیک شرکت کنند. وزنه‌برداری برای حضور در المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴ تایید شده است اما ۶۴ سهمیه از وزنه‌برداری کم شده و از اوزان نیز کاسته شده است. کاهش اوزان برای تساوی بین زنان و مردان بوده است.

آیان افزود: میزان سهمیه‌های کم شده، زیاد بوده‌اند، با این حال وزنه برداری به عنوان عضوی از خانواده المپیک باید این تغییرات را تحمل کند تا ورزش‌های دیگر نیز جایی در المپیک داشته باشند. ضمنا کسانی که در جلسه قبل از مسابقه‌های جهانی جوانان شرکت کردند اطلاعات اضافه‌تری درباره جایگاه وزنه‌برداری در المپیک ۲۰۲۰ و ۲۰۲۴  کسب کردند. با توجه به تغییرات ایجاد شده اخطارهایی نیز داده شد و از IWF انتظار می‌رود تا اقداماتی انجام دهد. همه می‌دانند که چنین تصمیماتی در جنبش المپیک با توجه به آنالیزها و مطالعات مختلف گرفته می‌شود و مساله‌ای یک روزه نیست؛ بنابراین افرادی که می‌خواهند نشان دهند این اتفاقات به دلیل انتخابات IWF بوده است اشتباه می‌کنند و به ورزش کمکی نمی‌کنند.

رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری همچنین نوشته است: هیات اجرایی IWF از ایده اتحاد، تلاش همگانی، روشنفکری و جلوگیری از درگیری حمایت می‌کند. هدف ما ضمانت آینده دلخواه ورزش ماست. هیات اجرایی IWF همچنین تصمیم دارد تا اقدامات لازم را انجام دهد و مدارک لازم را تا زمان تعیین شده به IOC بدهد. قبل از ریو ۲۰۱۶، IWF با تمام توان تلاش کرد تا از شرکت کردن ورزشکاران دوپینگی به کشور جلوگیری کند و تمهیدات لازم را برای ورزش پاک بیندیشد. ما همگی با هم متحد شده‌ایم تا همه کار برای حفاظت از ورزش پاک انجام دهیم و انتظارات IOC را برآورده کنیم. ما از یک طرف تلاش می‌کنیم تا برنامه ضد دوپینگ را قوی‌تر کنیم. پیش از این نیز این کار را انجام داده‌ایم تا کاملا دوپینگ برطرف شود. از طرف دیگر تلاش می‌کنیم تا آگاهی را در بین مسئولان ورزش افزایش دهیم.

او در پایان نوشته است: ما قصد داریم که گروه‌هایی که تشکیل دهیم که مسئولیت این پروسه را بر عهده آن‌ها قرار دهیم. این گروه‌ها گزارشی تهیه می‌کنند و مشورت‌هایی به هیات اجرایی IWF می‌دهند. جلساتی در سپتامبر و نوامبر قبل از مسابقه‌های جهانی ۲۰۱۷ برگزار خواهند شد و تا ماه دسامبر نتیجه به IOC ابلاغ می‌شود. از تمامی همکاری‌ها استقبال می‌شود. ما وظیفه داریم با IOC همکاری لازم را انجام دهیم. من از تمام خانواده وزنه‌برداری می‌خواهم تا در این راستا ما را همراهی کنند. الان زمان آن نیست که با دادن پیغام‌هایی باعث ایجاد اختلاف شویم بلکه زمان آن است که با هم همراه شویم و وزنه‌برداری را در المپیک به جایگاهی که شایستگی‌اش را دارد برسانیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha