• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 96041809462
  • خبرنگار : 71468

درواکنش به حواشی اخیر وزنه برداری

سهراب مرادی: نمی‌خواهم با حاشیه خود را مطرح کنم/ وظیفه دارم شرایط را بپذیرم

سهراب مرادی: نمی‌خواهم با حاشیه خود را مطرح کنم/ وظیفه دارم شرایط را بپذیرم

قهرمان المپیک ریو در واکنش به اتفاقات اخیر وزنه‌برداری گفت: دوست ندارم وارد حاشیه شوم اما اکنون که طلای المپیک را بدست آورده‌ام متوجه شدم باید در اردو چیزهای بیشتری یاد بگیرم حالا از هر کسی که باشد.

به گزارش ایسنا، سهراب مرادی قبل از مسابقات قهرمانی آسیا در گلایه از کیفیت نه چندان خوب اردوی تیم ملی، دیگر به جمع اردونشینان بازنگشت و ترجیح داد تنها در خانه برای مسابقات جهانی تمرین کند تا شرایط بهبود یابد. اکنون با آغاز اردوی تیم ملی پس از حواشی اخیر وزنه برداری او نیز دوباره به اردوی تیم ملی اضافه می شود.

مرادی ترجیح می دهد در حاشیه هایی که مدتی گریبان گیر وزنه برداری بود ورود نکند و صرفا خود را برای مسابقات جهانی آماده کند.

مهمترین صحبت قهرمان المپیک ریو این است که با وجود کسب مدال طلا ی المپیک هنوز هم چیزهایی هست که باید در اردوی تیم ملی یاد بگیرد.

در ادامه گفتگوی ایسنا با مرادی را می خوانید:

- در مدتی که از اردوی تیم ملی جدا بودید به نظر می‌رسد تمرین‌های خود را رها نکردید؟

بله قبلا هم در خانه تمرین می‌کردم. بعضی مواقع شرایطی پیش می‌آید که باید به خانه بروی و نمی‌شود دست روی دست گذاشت. خدا را شکر تمرین‌ها خوب پیش رفت تا نخواهم از صفر شروع کنم. در اردوی تیم ملی هم از نظرات دیگران استفاده می‌کنم تا به آمادگی کامل برسم.

- با توجه به اینکه مدتی زمان از دست رفت، نگران نیستید برای جهانی نتوانید کاملا آماده شوید؟

خیر. سعی کردم به دعوا و حاشیه ورود نکنم. تمرین‌ها را خوب جلو بردم. در این 5 ماه باقی مانده هم تلاش می‌کنم به رکوردهای بهتری دست یابم.

- کیفیت اردوی تیم ملی به حدی رسیده که دوباره به تیم ملی بازگردید؟

با آقای علی مرادی صحبت کردم، قول داد شرایط درست شود و در حد استاندارد باشد تا ورزشکار حرفه‌ای با خیال راحت تمرین‌هایش را انجام دهد.

- اگر در نیمه راه متوجه شدید شرایط تغییر نکرده امکان دارد دوباره نخواهید به اردو بیایید یا به خاطر مدال جهانی با شرایط کنار می‌آیید؟

قول آقای مرادی قول است و بهترین شرایط را مهیا می‌کند. فکر نمی‌کنم اتفاق دیگری رخ دهد.

- در اتفاقات اخیر وزنه‌برداری که در نهایت به استعفای انوشیروانی منجر شد شما و بهداد سلیمی سکوت کردید، دلیلش چه چیزی بود؟ به هر حال شما هم قهرمان المپیک هستید و ممکن است خواسته‌هایی داشته باشید.

به شخصه دوست ندارم در حاشیه باشم و کارم را انجام می‌دهم البته به شرطی که در اردو شرایط خوب مهیا باشد. ما ورزشکارانی نیستیم که اهل حاشیه باشیم و بخواهیم با حاشیه بزرگ شویم. عملکرد نشان می‌دهد سهراب مرادی چه کار می‌کند. اگر وارد حاشیه شویم جز اینکه تمرکزمان را از دست بدهیم و شرایط بدی ایجاد شود، چیزی ندارد.

- همه شما با هم دوست و هم‌تیمی بودید، در نظر نداشتید از روی رفاقت با دو طرف (انوشیروانی و رستمی) صحبت کنید تا ماجرا ختم به خیر شود؟

آقای انوشیروانی فرد بزرگی است و کاملا می‌فهمد چه کار می‌کند. کیانوش رستمی هم خودش می‌داند چه کار کند. از این رو به تصمیمی که گرفتند احترام می‌گذاریم.  وظیفه من تمرین کردن و احترام گذاشتن است. این بحث که چون طلای المپیک گرفتم بخواهم همه را زیر سوال ببرم و تعیین تکلیف کنم خوب نیست.

خود من اکنون که طلای المپیک گرفته‌ام متوجه شدم باید در اردو چیزهای بیشتری یاد بگیرم حالا از هر کسی که باشد. فکر می‌کنم تا آخر عمر که ورزش کنیم چیزی برای یاد گرفتن هست و نقطه ضعف‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود. اگر این مسائل رعایت شود دیگر حاشیه‌ای وجود نخواهد داشت.

- سهراب مرادی به دنبال کسب طلای جهان است؟

100 درصد. وقتی قهرمان المپیک می‌شوی انتظار است که بعد از آن نیز عنوان قهرمانی جهان را بدست آوری. به همین دلیل در این چند ماه گذشته تنها تمرین کردم تا بتوانم شرایط خوبی داشته باشم. امیدوارم در این 5 ماه باقی مانده هم شرایط خوب باشد تا بتوانم دوباره مدال طلا بگیرم و دل مردم را شاد کنم.

- اکنون باید با کادر فنی جدید کار کنید. نظری در این مورد دارید؟

ما دخل و تصرفی در انتخاب نداریم و من ورزشکار وظیفه دارم فقط شرایط را قبول کنم. بزرگانی مانند محمد نصیری که خودشان دلسوز هستند در شورای عالی فنی تصمیم گرفتند و می‌دانند چکار کنند. ما هم می‌پذیریم و امیدوارم محسن بیرانوند در کارش موفق باشد. کادر فنی قبلی هم خیلی زحمت کشید باید از آن‌ها هم تشکر کرد. ان‌شاءالله وزنه‌برداری هم دوباره در جهان کارهای استثنایی را انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۴-۱۸ ۱۱:۳۹

من به عنوان يك ايرانى واقعا از عدم موفقيت هاى بعدى رستمى خوشحال مى شوم. پهلوانى و مروت و احترام به بزرگتر و مربى بر قهرمانى هاى به هر قيمت و خودخواهانه ترجيح مى دهم. بسيار.