• یکشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96050100574
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

دعوت از فعالان و شرکت‌های حوزه گیاهان‌دارویی و طب‌سنتی برای ثبت پتنت

دعوت از فعالان و شرکت‌های حوزه گیاهان‌دارویی و طب‌سنتی برای ثبت پتنت

ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از علاقه‌مندان، فعالین و شرکت‌های عرصه گیاهان دارویی و طب سنتی برای ثبت پتنت دعوت کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از مهم‌ترین الزامات ورود فناوری‌های نوین به بازار، اطمینان از حفاظت حقوق مالکیت فکری و اثبات حق مالکیت افراد یا شرکت‌های نوآور بر آنهاست.

مالکیت فکری به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم توسعه فناوری بیش از یک قرن است که در دنیا مورد توجه ویژه قرار گرفته است و در این راستا، معاهدات و کنوانسیون‌های فراوانی وجود دارد که همگی حاکی از اهمیت این مقوله است.

عدم توجه به قوانین مالکیت فکری در بازارهای داخلی و بین المللی می‌تواند خسارات زیادی را از جمله افشا شدن فناوری در بازار هدف، در پی داشته باشد.

«کانون پتنت ایران» با در نظر گرفتن نیازمندی‌های کشور در زمینه مالکیت فکری، اقدام به استقرار واحدهای فعال در این حوزه، در قالب یک مجموعه متمرکز کرده است.

این کانون با موافقت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امور مرتبط با حوزه مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع را در تمامی حوزه‌های علم و فناوری عهده دار شده است.

در همین راستا ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از علاقه مندان، فعالین و شرکت‌های عرصه گیاهان دارویی و طب سنتی برای ثبت پتنت‌های خود در این کانون دعوت کرد.

اهداف کانون پتنت ایران ارتقای رتبه علمی و فناوری کشور، حفاظت از دارایی‌های فکری فناوران یا شرکت‌های نوآور، تولید ثروت از مالکیت فکری و ایجاد بازار اختراعات و کسب درآمد از آن‌ها، هدایت مراکز تحقیقاتی و شرکت‌ها به سمت نوآوری قابل ثبت در بازارهای داخلی و خارجی و همچنین توسعه منابع انسانی متخصص در حوزه مالکیت فکری است.

بر اساس تعریف سازمان جهانی مالکیت فکری، پتنت حقی انحصاری است که در قبال اختراع انجام شده به مخترع یا نماینده قانونی او اعطا می‌شود. به عبارت دیگر پتنت سندی است که در درجه اول توصیف کننده اختراعی است که شرایط لازم برای ثبت را دارا است؛ در درجه دوم در محدوده جغرافیایی خاصی صادر می‌شود (بر اساس درخواست متقاضی)، در درجه سوم در محدوده زمانی مشخصی اعتبار دارد و در آخر حمایت قانونی و اختیار بهره‌برداری (تولید، فروش یا واگذاری لیسانس) اختراع را به صاحبان آن اعطا می‌کند.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس http://patentoffice.ir/ مراجعه کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha