• چهارشنبه / ۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 96050402686
  • خبرنگار : 71277

وزنه‌بردار محجبه امارات: وزنه‌ زدن با حجاب برایم رویا بود

وزنه‌بردار محجبه امارات: وزنه‌ زدن با حجاب برایم رویا بود

آمنا الحداد، وزنه‌بردار زن با حجاب که برای امارات در المپیک ریو مسابقه داده است از چگونگی وزنه‌بردار شدن خود و انگیزه برای انجام ورزش حرفه‌یی می‌گوید.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری، آمنا الحداد بعد از چهار سال تمرین در رشته وزنه‌برداری در المپیک ریو ۲۰۱۶ برای امارات مسابقه داد. این‌ در حالی است که او یک زن محجبه است و طبعا مشکلاتی برای رسیدن به سطح المپیک داشته است.

الحداد درباره وزنه‌بردار شدن خود می‌گوید: هنگامی که شروع به تمرینات فیتنس کردم اصلا خوشحال نبودم. می‌خواستم تغییر بزرگی ایجاد کنم. به خودم می‌گفتم آمنا تو می‌تونی بیش‌تر از این عمل کنی. می‌توانی بهتر باشی. در این زمان بود که چیزی در من تغییر کرد. من با مفهوم ورزش در زندگی‌ام بزرگ نشدم. الگوهای کمی برای من وجود داشت. بنابراین وزنه‌بردار شدن برای من، برای دختری از منطقه‌ای که من زندگی می‌کردم بسیار عجیب بود.

الحداد در اواخر دوران نوجوانی به وزنه‌برداری علاقمند می‌شود و تصمیم می‌گیرد تغییری در زندگی‌اش ایجاد کند. او از تغییر در برنامه غذایی و ورزش شروع می‌کند. به عنوان یک زن محجبه از کشور امارات آمنا موانع زیادی را پشت سر می‌گذارد که برای زنان ورزشکار کشورش نیز خوب بوده است.

الحداد درباره حمایت شدن از او برای انجام وزنه‌برداری می‌گوید: وزنه‌برداری ورزشی برای مردان شناخته شده است. به عنوان یک زن مسلمان هنگامی که این ورزش را شروع کردم به من گفته می‌شد که به اندازه کافی شرم ندارم. افراد کمی بودند که به کار من اعتقاد داشتند. راهی که من انتخاب کردم بزرگ‌تر از راه یک ورزشکار شدن بود. این راهی بود که می‌توانست دنیا را تغییر دهد. محجبه بودن و مسابقه دادن یک رویا بود. فکر می‌کنم تصورات دیگران از ناآگاهی آن‌هاست. آن‌ها نمی‌دانند ورزش چقدر می‌تواند اعتماد به نفس و سلامتی آن‌ها را افزایش دهد.

الحداد چهار سال در وزنه‌برداری امارات فعالیت داشته و شش مدال طلای جهانی دارد.

او درباره موفقیت‌هایش می‌گوید: این بسیار عادی نبود. حرف‌های زیادی زده می‌شد. او یک زن است. او محجبه است. او مسلمان است و وزنه می‌زند! همه متعجب بودند.

الحداد در حال‌ حاضر بازنشسته شده است اما امیدوار است راهی که رفته است بتواند به زنان مسلمان دیگر کمک کند تا به رویاهای‌شان برسند.

او در این‌باره می‌گوید:‌ من از این فرصت استفاده کردم تا به همه این را بگویم که می‌توانید شخصی باشید که ایمان خود را حفظ می‌کند اما هم چنان به دنبال علایق خود می‌رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha