• دوشنبه / ۹ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۸:۳۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96050905871
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

گسترش همکاری دانشگاه فردوسی با معاونت علمی ریاست‌جمهوری

گسترش همکاری دانشگاه فردوسی با معاونت علمی ریاست‌جمهوری

تفاهم‌نامه همکاری‌های دوجانبه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه فردوسی مشهد به امضا رسید.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه فردوسی مشهد، دکتر دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به همراه دکتر موسوی معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد ملی نخبگان با دکتر کافی رئیس دانشگاه فردوسی مشهد دیدار کردند.

 در این نشست که با حضور برخی معاونین و مدیران دانشگاه فردوسی مشهد و همچنین دکتر احمدی‌زاده رئیس بنیاد نخبگان استان خراسان رضوی برگزار شد، بر توسعه همکاری‌های دوجانبه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و دانشگاه فردوسی مشهد تاکید شد. 

در این نشست دکتر موسوی طی سخنانی بر توسعه فعالیت‌ها در حوزه‌های علوم انسانی و هنر توسط دانشگاه فردوسی مشهد تاکید کرد و افزود: ماموریت بنیاد ملی نخبگان شناسایی بهترین‌های دانشگاه‌ها و حمایت از آنان است.

دکتر دلیری، معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با بیان اهمیت برگزاری استارتاپ‌ها در دانشگاه‌ها، تاکید کرد که این استارتاپ‌ها باید به شتاب دهنده‌ها و پس از آن به صنعت وارد شوند. 

وی با اشاره به چتر حمایتی دولت اظهار کرد: هم اکنون بستر خوبی برای ایجاد و فعالیت‌های شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد.

معاون توسعه مدیریت و جذب سرمایه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همچنین آمادگی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را برای تقویت شرکت‌های دانش بنیان به صورت‌های مختلف تا ورود محصولات آنان به بازار مصرف اعلام کرد. 

دلیری گفت: نوآوری فقط تولید یک محصول جدید نیست، بلکه یک تغییر در فرایند می‌تواند به یک نوآوری ارزشمند تبدیل شود.

وی، آفتی را که در روند نوآوری وجود دارد، تلاش نوآوران برای انجام مراحل بازاریابی و فروش دانست و پیشنهاد کرد: این مرحله باید  توسط مشاوران بازاریابی و یا توسط شرکت‌های تجاری مجرب صورت گیرد.

دکتر محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از تلاش‌های به عمل آمده جهت همکاری میان این دانشگاه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار کرد: در چهار سال گذشته دانشگاه فردوسی مشهد در حوزه‌های نوآوری و شرکت‌های دانش بنیان شاید حرف زیادی برای گفتن نداشت، ولی هم اکنون تحولات بسیاری صورت گرفته است.

وی همچنین در حوزه‌های علوم انسانی نیز به وجود پژوهشکده‌هایی مانند پژوهشکده علوم اسلامی در علوم انسانی و همچنین پژوهشکده زیارت اشاره کرد.

بر اساس این گزارش، پس از امضای تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه فردوسی مشهد و  معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  این هیات به همراه معاونت و مدیران پژوهش و فناوری دانشگاه از مراکز پژوهشی و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد بازدید به عمل آوردند.           


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha