• شنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 96060401875
  • خبرنگار : 30057

برگزاری جایزه ملی مدیریت فناوری‌ونوآوری همزمان با هفته دولت

برگزاری جایزه ملی مدیریت فناوری‌ونوآوری همزمان با هفته دولت

رییس دبیرخانه علمی و اجرایی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری، گفت: پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با هدف ترویج و ارتقای مفهوم فناوری و نوآوری در بنگاهها و شرکت‌های فناور و نوآور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی محمدی زمان برگزاری اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری را روز 7 شهریورماه ذکر کرد و افزود: انجمن مدیریت فناوری ایران با توجه به رسالت خود مبنی بر ترویج و گسترش مفهوم مدیریت فناوری و نوآوری در بنگاه‌های ایرانی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مشارکت سایر نهادهای ذیربط اقدام به برگزاری این کنفرانس کرده است.

وی افزود: پنجمین دوره جشنواره در مرکز همایش های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

محمدی، هدف از برگزاری جایزه ملی مدیریت و فناوری «ارزیابی توانمندی‌ها و عملکرد فناوارنه و نوآورانه بنگاهها»، «الگوسازی و ارتقای توانایی‌های بنگاهها» و «ارتقای تواناییهای ملی در توسعه فناوری و نوآوری» دانست.

رییس دبیرخانه علمی و اجرایی جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با تاکید بر اینکه با برگزاری چهار دوره جایزه بالغ بر ۳۰۰ بنگاه دولتی و خصوصی ایرانی براساس شاخص‌های کلیدی حوزه فناوری و نوآوری ارزیابی شده‌اند، ادامه داد: پنجمین دوره جایزه با رویکرد«یادگیری برون‌گرا و ظرفیت‌سازی درون‌زا، گذار به اقتصاد دانش بنیان رقابت پذیر» در سطوح سه گانه «بنگاههای صنعتی و خدماتی»، «شرکت‌های کوچک فناوری‌ محور و دانش بنیان» و « شرکت‌های هلدینگ» برگزار می‌شود.

محمدی با تاکید بر اینکه جایزه امسال با مشارکت جدی 64 شرکت از بخش‌های مختلف اقتصادی برگزار می‌شود، اضافه کرد: «افزایش توان فناوری و نوآوری بنگاه‌ها»، «ایجاد ظرفیت جذب و توان یادگیری فناورانه در این بنگاه‌ها»، «ارتقاء این توانمندی‌ها از طریق افزایش بهره‌گیری از ظرفیت انسانی موجود در کشور» و «ارتقاء توان تحقیق و توسعه فناوری» از اهداف این دوره از جایزه است.

وی ادامه داد: بر این اساس، سیاست کلی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اقتصاد مقاومتی به ‌عنوان اقتصادی درون‌زا و برون‌نگر، «پیشتازی در عرصه علم و فناوری»، «دستیابی به رتبه اول منطقه در علم و فناوری» و «توسعه و ساماندهی نظام ملی نوآوری و تجاری‌سازی پژوهش و نوآوری» در راستای پاسخ به نیاز اقتصاد دانش‌بنیان است.

محمدی برگزاری دو پنل تخصصی را از جمله برنامه‌های جنبی پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری ذکر و اظهار کرد: عنوان پنل اول«آیا شرکت‌های ایرانی آمادگی همپایی و همکاری فناورانه بین‌المللی را دارند؟» است.

وی «از بنیانگذار تا شرکت» را عنوان دومین پنل تخصصی این رویداد دانست و یادآور شد: در این پنل دلایل و چالش‌های پیش روی افراد خبره و خلاق برای ایجاد شرکت‌های پایدار مورد بررسی قرار می‌گیرد.

پنجمین دوره جایزه ملی مدیریت فناوری و نوآوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی هفتم شهریورماه سال جاری در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی و همزمان با هفته دولت برگزار می‌شود.

هفته دولت 1396 با شعار "تدبیر و امید برای تولید و اشتغال" از 2 الی 9 شهریورماه برپاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha