• سه‌شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96080905350
  • خبرنگار : 71567

وزیر علوم:

برنامه‌های خود را با همفکری دانشگاهیان اجرایی می‌کنم/دانشگاه‌ خانه دانشجویان و اساتید است

برنامه‌های خود را با همفکری دانشگاهیان اجرایی می‌کنم/دانشگاه‌ خانه دانشجویان و اساتید است

وزیرعلوم با تاکید بر اینکه برنامه های تدوین شده در وزارت علوم بر اساس اسناد و چشم اندازه‌ای این حوزه تدوین شده است گفت: این برنامه‌ها با همفکری دانشگاهیان اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در مراسم تودیع ومعارفه وزیر سابق و جدید علوم که امروز با حضور معاون اول رییس جمهور در محل وزارت علوم برگزار شد، اظهار کرد: برنامه های خود را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کردم و منتقدین وموافقین مطالبی را در خصوص آنها بیان کردند که تمامی این موارد در اجرای برنامه‌ها لحاظ می شود. در واقع این برنامه با مشارکت وکمک روسای دانشگاه‌ها تنظیم و تقدیم‌ مجلس شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: برنامه ما در وزارت علوم بر اساس قوانین فرادستی است و تمام مصوباتی که در خصوص دانشگاه ها، علم و فناوری وجود داشت و تکلیف شده بود به صورت برنامه مدون تنظیم و تقدیم‌ مجلس شد. البته بعضاً پیشنهاداتی در تدوین این برنامه ها صورت گرفت.اما بطور کلی برنامه تدوین شده یک تکلیف است که ما باید ان را اجرایی کنیم.

وزیر علوم خاطر نشان کرد: در زمینه اجرای برنامه تدوین شده برای وزارت علوم از نظرات مجموعه های علمی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی وعلم‌وفناوری استفاده خواهیم‌کرد. در حال حاضر برخی برنامه‌ها در حال اجرا هستند که باید ادامه یابند، برنامه‌های دیگر را نیز با تکیه به فکر، اندیشه و توانمندی تخصصی دانشگاهها، پژوهشگاه‌ها ومراکز علمی اجرا خواهیم کرد. بطور کلی با اجماع نظر دانشگاهیان نگران پشتیبانی اجرای برنامه‌ها نیستیم.

وی بر ضرورت ارتقا کیفی آموزش عالی تاکید کرد و گفت: باید سطح کیفی آموزش و پژوهش ارتقاء یابد و این موضوع یکی از اهداف ما در وزارت علوم باشد، اگر چه تاکنون این ارتقاء وجود داشته و بر اساس آن در ارزیابی ها جایگاه خوبی کسب کردیم اما با توجه به اهمیت سرعت در جریان توسعه علم ، لازم است ارتقاء کیفیت هم با سرعت پیش برود.

دکتر غلامی با تاکید بر اهمیت جایگاه وزارت علوم در کشور، افزود: بر این اساس باید به موضوع فارغ‌التحصیلان اهمیت زیادی داده شود چرا که آنها جامعه را اداره می‌کنند و قریب به اتفاق مدیران سطوح مختلف کشور، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های داخل هستند. بنابراین لازم است توانمندسازی آنها، ایجاد انگیزه‌های کارآفرین برای ورود به بخش صنعت و جامعه و در نهایت بحث اشتغال آنها جدی گرفته شود.

وزیر علوم تقویت ارتباط صنعت و جامعه را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه دانست وگفت: یکی از برنامه‌های وزارت علوم توسعه ارتباطات دانشگاهها با بخش صنعت و بدنه جامعه است. بر این اساس دانشگاه‌ها را باید به مراکز جامعه محور تبدیل کنیم تا مشکلات جامعه نجتوسط این مراکز حل شود. برای این کار باید در درجه اول مسئولان صنعت به دانشگاه‌ها توجه داشته باشند و مدیران دانشگاه ها نیز به سمت ارتباط صنعت حرکت کنند.

دکتر غلامی گفت: در بحث دیپلماسی و تعاملات علمی شروع خوبی در کشور داریم. اگرچه این کار با تاخیر شروع شد اما باید این حرکت با شتاب بیشتری حرکت کند.

وزیر علوم در پایان خاطر نشان کرد: ما در عرصه اجرا در دانشگاه‌ها با مجموعه پویا و زنده مواجه هستیم. دانشگاه‌ خانه دانشجویان و اساتید است. بنابراین نیازهای این مراکز نیازهای روزمره به شمار می رود، امیدوارم یک حرکت ویژه برای حمایت از دانشگاهها در دولت شکل بگیرد و در آینده درخواست های ما از مباحث روزمره به درخواست های تجهیزاتی و پشتیبانی تغییر پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha