• دوشنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: توپ و تور
  • کد خبر: 96081508926
  • خبرنگار : 71418

16 روز تا آغاز انتخابی جام جهانی بسکتبال / سفر آسمان‌خراش‌های ایران به اردن

16 روز تا آغاز انتخابی جام جهانی بسکتبال / سفر آسمان‌خراش‌های ایران به اردن

طبق برنامه جدید فدراسیون جهانی بسکتبال رقابت‌های انتخابی جام جهانی 2019 از شانزده روز دیگر آغاز می‌شود که ملی‌پوشان ایران در اولین گام به مصاف عراق می‌روند.

به گزارش ایسنا، با تغییرات در برنامه فدراسیون جهانی بسکتبال نحوه کسب سهمیه جام جهانی و المپیک تغییر کرده و از این پس تیم‌ها برای حضور در رویداد جهانی به شکلی متفاوت و در طی زمان‌های مختلف رقابت می‌کنند.

طبق این برنامه جدید رقابت‌های انتخابی جام جهانی برای قاره آسیا نیز از شانزده روز دیگر آغاز می‌شود و تیم‌های قاره کهن در چهار گروه به مصاف هم می‌روند.

ایران نیز که در گروه چهارم با عراق، قزاقستان و قطر قرار دارد از سوم آذر کارش را در مسیر جام جهانی شروع خواهد کرد.

طبق برنامه ایران در اولین مسابقه مهمان است و باید به اردن سفر کند. عراق حریف اول آسمان‌خراش‌ها پایتخت اردن را به عنوان میزبان مسابقه‌اش برابر ایران انتخاب کرده و ملی‌پوشان سوم آذر با این تیم رقابت خواهند کرد.

پس از اولین دیدار آسمان‌خراش‌ها به تهران بازمی‌گردند و ششم آذر برابر قطر به میدان می‌روند. برنامه اولیه دیدارهای انتخابی جام جهانی دوباره متوقف می‌شود و تیم‌ها باید تا اسفند خود را برای ادامه مسابقات آماده نگه دارند.

تیم ملی ایران سی‌ام بهمن باید برابر قزاقستان بازی کند و رقابت‌های دور رفتش را به پایان برساند. آسمان‌خراش‌ها در این مسابقه نیز مهمان هستند و سپس به ایران بازخواهند گشت و دور برگشت را شروع می‌کنند.

طبق برنامه تیم ملی سوم اسفند در اولین دیدار دور برگشت میزبان عراق خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در نحوه جدید برگزاری مسابقات انتخابی جام جهانی تیم‌ها در چهار گروه به مصاف هم می‌روند و سه تیم اول هر گروه وارد مرحله دوم می‌شوند و در دو گروه شش تیمی به مصاف هم می‌روند.

سپس سه تیم برتر هر گروه به همراه بهترین تیم چهارم سهمیه جام جهانی را می‌گیرند و راهی چین می‌شوند.

مسیر کسب سهمیه المپیک هم تغییر کرده‌است. در جام جهانی بسکتبال از سال 2019 تعداد تیم‌ها بیشتر شده و 32 تیم در مسابقات شرکت می‌کنند. بهترین تیم آسیایی سهمیه مستقیم المپیک را کسب می‌کند و دو تیم دیگر باید در انتخابی المپیک شرکت کنند که در سه گروه مختلف و در سه کشور برگزار می‌شود و تیم اول گروه به المپیک می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha