• جمعه / ۱۷ آذر ۱۳۹۶ / ۰۴:۵۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 96091608690
  • منبع : نمایندگی آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه ارومیه:

دانشجو باید نقادانه به همه امور توجه کند

دانشجو باید نقادانه به همه امور توجه کند

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: دانشجو نماد آرمان خواهی و مظهر تحولات اساسی در جامعه است.

رحیم حب‌نقی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه مهمترین ویژگی دانشجو در دانشگاه موفقیت علمی اوست افزود: بدیهی است دانشگاه در مرحله نخست محل کسب دانش و پژوهش بوده و دانشجو به عنوان انسانی جوان و آرمان خواه علاوه بر تحصیل باید نسبت به تحولات بیرون از دانشگاه حتی جهان نیز اگاه باشد و نقادانه به همه امور توجه کند. 

حب‌نقی ادامه داد: رسالت دانشجو توجه به همه امور از منظر علمی و منطقی است که تحولات مورد نظر را ایجاد می‌کند. 

وی با بیان اینکه امام(ره) دانشگاه را مبدا تحولات دانستند تصریح کرد: با تعبیر حضرت امام، اهمیت و نقش محوری دانشجو از منظر ایشان علم و تحول آفرینی دانشجو است.

رئیس دانشگاه ارومیه با بیان اینکه دانشجو نماد آرمان خواهی است افزود: دانشجویان با توجه به فطرت پاک جوانی خود، نماد ظلم ستیزی، عدالت خواهی و آزادی طلبی هستند و امید است با تکیه بر هویت‌های دینی و ملی و با افزایش بیشتر درک اجتماعی و سیاسی خویش بتوانند در دوره پر بحران کنونی جهان، همچنان طلایه‌دار نهضت‌های نوین علمی و اخلاقی باشند.

وی ضمن تبریک 16 آذر و روز دانشجو، با بیان اینکه 16 آذر، یکی از روزهای افتخارآمیز تاریخ ایران و نماد مبارزه با استکبار است که در آن، جوانان آزادمرد و آگاه، پرچم بیزاری از تاریکی‌ها، ظلم، استبداد و استکبار را بر دوش کشیده و چراغ بیداری و آزادی خواهی را روشن نگه داشتند تصریح کرد: در چنین روزی مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی، در اعتراض به سفر نیکسون به کشور و اعطای دکترای افتخاری به وی در دانشگاه تهران، در برابر گلوله‌های رژیم پهلوی سینه سپر کردند و عهدنامه خود با اسلام و مبارزه با ظالمان را با سرخی خونشان امضاء کردند تا پایه‌های  طاغوت به لرزه بیفتد. 

وی با بیان اینکه واژه "دانشجو" جوانی، پویایی و بالندگی همراه با شور و نشاط را به ذهن متبادر می کند اظهار کرد: معظم له به دلیل همین ویژگی هاست که از دانشجو انتظار دارد که این بالندگی را از دانشگاه به جامعه نیز منتقل کند، چرا که یقینا اگر دانشجو و دانشگاه بالنده باشد به تبع آن جامعه نیز در مسیر رشد و بالندگی قرار خواهد گرفت .

رئیس دانشگاه ارومیه با اشاره به 3 وظیفه‌ای که رهبری برای دانشجو تعریف کردند یاد آور شد: مقام معظم رهبری تحصیل، تزکیه و ورزش را سرلوحه زندگی دانشجو دانشته‌اند و این سه وظیفه رسالت دانشجو را مشخص می‌کند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۷ ۱۱:۲۰

سلام حب نقی در سال 76 چه دسته گلی به آب دادی که دوباره رئیس شدی