• جمعه / ۲۴ آذر ۱۳۹۶ / ۰۷:۳۰
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 96092212560
  • خبرنگار : 71460

تیم‌های حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

دانمارک؛ از اسکاندیناوی تا قلب روسیه

دانمارک؛ از اسکاندیناوی تا قلب روسیه

تیم ملی دانمارک توانست برای چهارمین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد.

به گزارش ایسنا، فوتبال دانمارک را با هنر دروازبانی پیتر اشمایکل و قهرمانی این تیم در یورو ۱۹۹۲ می‌شناسیم؛ جایی که تیم ملی دانمارک به بزرگترین افتخار فوتبالی خود دست یافت. سه سال بعد دانمارک در جام کنفدراسیون‌ها که آن زمان در عربستان برگزار می‌شد به عنوان قهرمانی دست یافت تا درخشان‌ترین دوران فوتبال خود را داشته باشد.

دانمارک اولین بار در سال ۱۹۸۶ به جام جهانی راه یافت که به دور دوم نیز رسید ولی در این مرحله حذف شد. در سال ۱۹۹۸ دانمارک در یک چهارم نهایی جام جهانی حضور داشت تا بهترین عملکرد این تیم در جام جهانی باشد. چهار سال بعد، دانمارک در جام جهانی ۲۰۰۲ نیز حضور داشت و به دور دوم راه یافت و بعد از یک دوره غیبت در سال ۲۰۱۰ نیز دانمارکی‌ها در جام جهانی حضور داشتند که موفق به صعود از گروه خود نشدند. حالا برای پنجمین بار، این تیم جواز حضور در جام جهانی را به دست آورده است.

* ستاره

کریستیان اریکسون

کریستین اریکسون ستاره دانمارکی ها در جام جهانی

ستاره تیم ملی دانمارک و یکی از برترین بازیکنان لیگ جزیره که در تاتنهام خوش درخشیده است. کریستیان اریکسون حالا به آرزوی خود یعنی صعود به جام جهانی دست یافته است. هت‌تریک او در بازی با ایرلند بود که دانمارک را به جام جهانی رساند. او با وجود این که در پست هافبک بازی می‌کند ولی آمار گلزنی خوب و قابل قبولی در تیم ملی دارد. او در ۷۵ بازی ملی موفق شده ۲۱ بار گلزنی کند. او چندین سال است که به عنوان برترین بازیکن سال کشورش انتخاب می‌شود.

* سرمربی

آگه هاریده

آگه هریده سرمربی تیم ملی دانمارک

آگه هریده سرمربی ۶۴ ساله نروژی توانست دانمارک را به جام جهانی برساند. تیم او در انتخابی به عنوان یکی از بهترین تیم‌های دوم راهی جام جهانی شد و در این مرحله با برتری برابر ایرلند مسافر جام جهانی شد. او در تیم‌های نروژی، سوئدی و دانمارکی مربیگری کرده است و با جو فوتبال منطقه آشنا است و چندین قهرمانی در این کشورها به دست آورده است. او حالا بزرگ‌ترین افتخار خود یعنی صعود با یک تیم به جام جهانی را تجربه می‌کند.

* تیم ملی دانمارک در یک نگاه 

افتخارات: قهرمانی در یورو ۱۹۹۲

بهترین گلزن: یان دال توماسون (۵۲ گل)

بیشترین بازی: پیتر اشمایکل (۱۲۹ بازی ملی)

نحوه صعود: صعود به عنوان برنده پلی آف برابر ایرلندجنوبی

عملکرد دوره قبل: -

هم‌گروه‌ها: فرانسه، استرالیا، پرو

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha