• دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۶ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 96092715183
  • خبرنگار : 71491

معاون تحقیقات دانشگاه اعلام کرد؛

ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه پژوهشی

ارتقای رتبه دانشگاه علوم پزشکی ایران در حوزه پژوهشی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران از ارتقای رتبه این دانشگاه در حوزه پژوهشی خبر داد و گفت: رتبه علمی دانشگاه از هفتم به پنجم ارتقاء یافته است.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر ملکوتی در مراسم جشن هفته پژوهش که امروز (دوشنبه) در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: افتخار مهمی است برای ما که از رتبه هفتم در حوزه پژوهش به رتبه 5 ارتقاء یافته‌ایم و این نتیجه زحمات پژوهشگران و اساتیدی است که در این دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر برای تولید مقاله به ازای هر عضو هیات علمی، دانشگاه دوم هستیم و بعد از دانشگاه علوم پزشکی تهران قرار گرفته‌ایم و در زمینه داشتن نیروی پژوهشی، دانشگاه اول در کشور هستیم.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران در ادامه با بیان این‌که این دانشگاه در حوزه اخلاق در پژوهش رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است، گفت: اما برخی از شاخص‌های دیگر موجب شده است که در رتبه پنجم از نظر تولید علم قرار بگیریم.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و تعهد اعضای هیات علمی و دانشجویان برای کسب رتبه بالاتر از نظر علم در کشور، افزود: باید برنامه‌هایی را در شوراهای پژوهشی داشته باشیم تا رقبای خود را شناسایی کنیم و فرصت‌ها،‌ ضعف‌ها و مشکلات را پیدا کرده و نتیجه نهایی را به دست آوریم.

ملکوتی تاکید کرد: بدنه پژوهشی دانشگاه باید مکررا با هم گفت‌وگو و مذاکره داشته باشد و در راستای دستیابی به دانشگاه‌های نسل سوم تلاش کند.

وی با اشاره به لزوم جامعه‌نگر شدن پژوهش‌ها در کشور تصریح کرد: حتی در علوم پایه نیز می‌توان فعالیت‌هایی را انجام داد و در اختیار حوزه بالین قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه ارتقای رشد دانشگاه‌ با انجام فعالیت‌های پژوهشی در راستای برطرف کردن نیازهای مردم و جامعه‌ حاصل خواهد شد، گفت: تنها از این طریق می‌توان مرزهای دانش را در نوردید و به دانشگاه‌های نسل سوم دست پیدا کرد.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: امیدواریم تلاش در راستای پیشرفت در حوزه‌های پژوهشی به چند نفر در دانشگاه محدود نشود و این تلاش‌ها به بدنه دانشگاه نیز تسری یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha